Ministerul Finanțelor anunță inițierea elaborarării Regulamentului privind modul de funcționare și utilizare a Sistemului informațional automatizat „Activitate Independentă”, care urmează a fi aprobat prin hotărâre de Guvern.
Reiterăm, activitatea independentă este cea desfășurată de către o persoană fizică rezidentă fără a constitui o formă de organizare juridică și reprezintă o alternativă pentru foștii deținători de patent, care activau în domeniul comerțului cu amănuntul.
Pentru sporirea atractivității acestui gen de activitate, a fost majorat plafonul de vânzări din activități independente de la 600 mii lei până la 1,2 mil. lei într-o perioadă fiscală, cota impozitului pe venit constituie 1% din venitul din vânzări. Obligațiile fiscal urmează a fi achitate trimestrial, în baza Avizului de plată eliberat de Serviciul Fiscal de Stat, în funcție de volumul vânzărilor înregistrate prin intermediul echipamentelor de casă și control conectate la SIA MEV.
Este simplificată și evidența de către respectiva categorie de contribuabili a intrării mărfurilor comercializate, fiind suficientă păstrarea facturii fiscale ce confirmă procurarea mărfurilor. În cazul în care marfa este procurată de la persoanele fizice, aceasta se înregistrează în Registrul de evidență a procurărilor care se va prezenta autorității fiscale la încheierea perioadei de gestiune.
Potrivit ultimelor date publicate de SFS, circa 5000 de foști patentari au înregistrat tranziția la noua formă de activitate. Amintim, potrivit art. 6913 din Codul fiscal, SFS organizează ţinerea evidenţei şi monitoringul informaţiei privind fiecare subiect al impunerii, stabilind forma şi metodele de ţinere a evidenţei subiecţilor impunerii.