Ministerul Finanțelor informează despre inițierea procesului de elaborare a proiectului hotărârii Guvernului cu privire la reorganizarea prin dezmembrare (separare) a Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF). Propunerile părților interesate pot fi prezentate în adresa Ministerului până pe data de 5 februarie 2024.
Amintim, CTIF a fost creat în rezultatul reorganizării prin transformate a Întreprinderii de Stat „Fintehinform”. Totodată, au fost reorganizate prin fuziune (absorbție) de către CTIF, Întreprinderea de Stat „Fiscservinform” şi Întreprinderea de Stat „Vamservinform”.
Potrivit statutlui CTIF, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.125/2018, în competența acestuia sunt transmise administrarea, dezvoltarea, menţinerea şi asigurarea funcţionării sistemelor informaţionale în domeniile finanţe publice, achiziții publice, fiscal şi vamal; implementarea tehnologiilor informaţionale, administrarea şi întreţinerea infrastructurii TIC în cadrul Ministerului Finanţelor, Serviciulul Fiscal de Stat și altor autorități; asigurarea reprezentării în vamă şi a depozitării temporare etc.
Informația suplimentară va fi prezentată pe măsura promovării proiectului.