„Acces CPAS” – suport pentru completarea declarațiilor de avere și interese personale
12.02.2024

Subiecţii declarării averii și intereselor personale1 au posibilitatea să verifice informația cu privire la veniturile obținute din bugetul asigurărilor sociale de stat pe parcursul anului sub formă de prestații de asigurări sociale în mod electronic, prin aplicația SI „Acces CPAS”, reiterează Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS).

 

Contul personal curent al persoanelor asigurate conține atât informația cu privire la venitul asigurat, contribuțiile calculate și achitate la BASS, cât și informația cu privire la prestațiile de asigurări sociale stabilite și plătite de către CNAS direct beneficiarului.

 

Astfel, fiecare persoană asigurată, la necesitate, poate verifica de sine stătător informația cu privire la prestațiile sociale (pensii, indemnizații, inclusiv indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă) reflectate în contul personal de asigurări sociale.

 

Accesul electronic al persoanei asigurate la contul personal curent este posibil prin aplicația SI „Acces CPAS” disponibilă pe pagina oficială a autorității, în rubrica Servicii Electronice prestate de CNAS

 

   

Pentru vizualizarea veniturilor obținute sub formă de prestații sociale, la generarea electronică a extrasului din contul personal curent, este necesar să bifați opțiunea „Cu reflectarea prestațiilor de asigurări sociale".

Persoanele asigurate se pot loga în SI „Acces CPAS” prin două modalități:

1. Prin parolă de acces, eliberată de către CNAS prin subdiviziunile sale teritoriale (CTAS), în baza buletinului de identitate;

2. Cu semnătură electronică/mobilă, prin intermediul serviciului guvernamental MPass, fără solicitarea parolei de acces de la CTAS.

__________________________________

1 În conformitate cu prevederile Legii nr. 133/2016 privind declararea averii și intereselor personale.