Certificatul de atestare în calitate de plătitor TVA va putea fi generat de contribuabil
21.05.2024

Începând cu 1 ianuarie 2025, Certificatul de atestare în calitate de plătitor TVA va putea fi solicitat și generat în format electronic nemijlocit de contribuabil, iar verificarea autencitității acestuia va fi efectuată prin scanarea codului QR sau pe pagina web www.sfs.md la introducerea numărului de înregistrare a certificatului.

 

Autoritatea fiscală propune pentru consultări publice, care se vor încheia pe data de 23 mai, proiectul ordinului cu privire la aprobarea formularului respectivului certificate. Totodată, din data punerii în aplicare a documentului urmează a fi abrogat Ordinul IFPS nr.1176/2014, prin care sunt aprobate actualele certificate de atestare în calitate de plătitor de TVA în conformitate cu standardele Uniunii Europene.

 

Noul formular transpune normele stabilite în Directiva Consiliului UE 2008/9/CE privind rambursarea taxei pe valoare adăugată (TVA), prevăzută la art.170 din Directiva 2006/112/CE, persoanelor impozabile nestabilite în statul membru de rambursare.

 

Termenul de valabilitate al certificatului va constitui un an calendaristic și va fi generat prin intermediul sistemelor informaționale de stat. La momentul de față IP „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe efectuează lucrările de dezvoltare a Certificatului de atestare în calitate de plătitor TVA, care va fi emis în format electronic.

 

Propunerile și obiecțiile asupra proiectului pot fi expediate în adresa persoanei responsabile pentru elaborarea documentului: Natalia Andrițchi, inspector principal, număr telefon 022-82-33-72, e-mail:  natalia.andritchi(at)sfs.md.