Actele de identitate anexate la cererea de restituire a impozitului achitat/reținut în plus
23.05.2024

În cazul depunerii cererii privind restituirea sumei impozitului pe venit achitat/reținut în plus de/de la persoana fizică rezidentă a Republicii Moldova, contribuabilul va fi în drept să anexeze la cerere nu doar copia buletinului de identitate/ a buletinului provizoriu, după cum este stabilit în prezent, dar și a permisului de şedere sau a actului de identitate provizoriu (formularul nr.9), sau copia pașaportului cetățeanului străin sau al apatridului, certificatul de rezidență – pentru cetățenii străini, iar pentru copii – certificatul de naştere al acestora.

 

Prevederea este inclusă în proiectul ordinului elaborat de autoritatea fiscală și plasat pentru consultări publice pe pagina Serviciului Fiscal de Stat. Acesta vine cu noi reglementări la Ordinul nr. 164/2021 cu privire la modificarea Ordinului SFS nr.134/ 2017.

 

Totodată, se propune ca, în cazul în care persoana care nu desfășoară activitate de întreprinzător depune respectiva cerere de restituire, semnată prin intermediul Serviciului guvernamental de semnătură electronic (MSign), conform prevederilor Legii nr.124/2022, personal, anexarea copiei buletinului de identitate de asemenea să nu fie obligatorie.

 

Noile prevederi vor intra în vigoare la data publicării modificărilor în MO.