Delegarea salariaților. Revizuirea cadrului normativ
20.04.2023

Ministerul Finanțelor este deschis pentru a analiza modificările propuse de membrii Grupului de lucru nr. 4 „Perfecționarea procesului de delegare a salariaților”, astfel încât prevederile Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2012 să fie clare și ușor de implementat de către business, a menționat  secretara de stat Olga Golban, care conduce activitatea Grupului.

 

Ședința acestuia a fost deșfășurată în formatul unui atelier de lucru, în cadrul căruia reprezentanții mediului de afaceri au formulat propuneri de îmbunătățire a cadrului normativ privind delegarea, ce vizează revizuirea conceptului privind documentele de călătorie, regimul diurnei în cazul angajaților din cadrul parcurilor IT, delegarea fondatorului entității, precizarea termenului delegării în concordanță cu prevederile Codului muncii, revizuirea sistemului cheltuielilor pentru transport etc.

 

Totodată, în perioada 24-28 aprilie 2023 este preconizată o altă ședință a Grupului de lucru nr. 4, în cadrul căreia va fi discutat următorul pachet de modificări la Hotărârea Guvernului nr.10/2012, ce include cheltuielile de locațiune, achitarea diurnelor și a altor cheltuieli de delegare etc., comunică Ministerul Finanțelor.

 

Reamintim, în luna martie curent, în cadrul ședinței de relansare a Consiliului Consultativ al Ministerului Finanțelor în domeniul impozitelor și taxelor, ce reunește experți fiscali și vamali din sectorul public și cei din sectorul privat, au fost create patru Grupuri de lucru, inclusive și cel din domeniul perfecționării procesului de delegare a salariaților.