Implementarea SIA „MEV” este una din prioritățile SFS
21.04.2023

Una din prioritățile autorității fiscale este dezvoltarea și modernizarea sistemelor informaționale în vederea simplificării și eficientizării schimbului de informații dintre contribuabili și SFS, inclusiv excluderea necesității imprimării bonurilor fiscale și digitalizarea acestora. Prioritatea noastră în acest sens este conectarea tuturor echipamentelor de casă și de control la SIA „MEV”. În curând vom fi capabili din punct de vedere tehnic să asigurăm acest schimb de informații. Până la 1 iulie 2023 avem obligația să conectăm la Sistemul Informațional Automatizat „Monitorizarea Electronică a Vânzărilor” cele mai importante sectoare ale economiei. Vreau să discutăm și împreună să promovăm aceste modificări și soluții tehnice pentru contribuabili”, a declarat directorul Serciciului Fiscal de Stat, Petru Rotaru, în cadrul întrevederii cu reprezentanții Asociației Băncilor din Moldova.

 

Subiectul întrunirii a fost implementarea SIA „MEV”, precum și a bonului de casă electronic în special pentru întreprinderile mici. La ședință au participat și reprezentanții Instituției Publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”.


Dorel Noroc, președintele Asociației Băncilor din Moldova, a salutat deschiderea SFS, punctând necesitatea implementării soluțiilor tehnice de eficientizare a schimbului de informații în regim online. „În ultima perioadă, băncile învestesc foarte mult în digitalizarea proceselor și în conlucrare cu SFS. Sunt sigur că am putea crea un produs foarte bun pentru contribuabili”, a conchis președintele ABM.


SFS reiterează că, SIA „MEV” este o parte componentă a Sistemului Informațional al Serviciului de Stat care asigură recepționarea și evidența informației despre tranzacțiile efectuate prin intermediul echipamentelor de casă și de control și permite recepționarea bonurilor fiscale în regim de timp real direct de pe serverul SFS.


Pentru a obține consultații ce țin de modul de conectare la sistem, precum și fiscalizarea ECC, contribuabilii pot apela numărul de telefon dedicat: 022-822-012. Linia de suport reprezintă o modalitate de comunicare directă și operativă cu agenții economici privind funcționalitatea sistemului informațional, comunică SFS