Cum obținem arhiva digitală a documentelor fiscale prezentate prin intermediul serviciilor electronice
24.06.2024

Serviciul Fiscal de Stat informează că, în cadrul sistemelor sale informaționale, evidența înscrierilor despre activitățile contribuabilului se efectuează în baza codului fiscal. La etapa actuală, serviciile fiscale electronice nu sunt adaptate tehnic pentru a oferi un funcțional de vizualizare a activităților efectuate cu un cod fiscal deținut anterior.
 

În context, autoritatea fiscală oferă o alternativa de a recepționa arhiva electronică a documentelor fiscale prezentate prin intermediul SIA „Declarație electronică”, precum și informația din cadrul SIA „e-Factura”. În acest sens contribuabilii vor întreprinde următoarele acțiuni:
 

  1. prezentarea în formă liberă a solicitării de eliberare a arhivei electronice la adresa electronică asistenta(at)sfs.md, cu indicarea datelor de contact ale persoanei responsabile din cadrul entității;
  2. după 3 zile lucrătoare de la data prezentării solicitării, contribuabilul (conducătorul/persoana care exercită atribuțiile conducătorului) va prezenta la adresa IP „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” următoarele documente pentru ridicarea arhivei:

 

  • copia buletinului de identitate al persoanei responsabile, însoțită de original;
  • procura prin care persoana este împuternicită de a primi arhiva electronică a documentelor fiscale și/sau privind împuternicirea altei persoane decât conducătorul/persoana care exercită atribuțiile conducătorului;
  • copia extrasului din Registrul de stat, eliberat nu mai târziu de 15 (cincisprezece) zile înainte de data prezentării acestuia Operatorului, însoțită de original, dacă în SISFS lipsește informația privind modificarea conducătorului.

 

Totodată, SFS depune eforturi în vederea asigurării înlăturării neconformității date prin asigurarea dezvoltării în cadrul serviciilor fiscale electronice a unui funcțional de vizualizare a activităților efectuate cu un cod fiscal deținut anterior.