Restituirea impozitului pe venit achitat/reținut în plus: confirmarea identității
11.07.2024

Astăzi, 11 iulie, Serviciul Fiscal de Stat a publicat în MO Ordinul nr. 315/2024, prin care sunt operate modificări la Ordinul SFS nr. 134/2017 cu privire la aprobarea cererii privind restituirea sumei impozitului pe venit achitat/reținut în plus de la persoana fizică rezidentă a Republicii Moldova, care nu desfășoară activitate de întreprinzător, și a listei documentelor ce urmează a fi anexate la cerere (în redacția Ordinului nr. 164/2021).

 

Astfel, în cazul depunerii cererii privind restituirea sumei impozitului pe venit achitat/reținut în plus de/de la persoana fizică rezidentă a Republicii Moldova, contribuabilul va fi în drept să anexeze la cerere nu doar copia buletinului de identitate/ a buletinului provizoriu, după cum este stabilit în prezent, dar și a permisului de şedere sau a actului de identitate provizoriu (formularul nr.9), sau copia pașaportului cetățeanului străin sau al apatridului, certificatul de rezidență – pentru cetățenii străini, iar pentru copii – certificatul de naştere al acestora.

 

Totodată, dacă persoana care nu desfășoară activitate de întreprinzător depune respectiva cerere de restituire, semnată prin intermediul Serviciului guvernamental de semnătură electronic (MSign), conform prevederilor Legii nr.124/2022, personal, anexarea copiei buletinului de identitate de asemenea nu este obligatorie.

 

Modificările sunt operate în Anexa nr.2 (Lista documentelor care confirmă dreptul la scutiri ce urmează a fi anexate (atașate) de către persoana fizică la cererea privind restituirea sumei impozitului pe venit achitat/reținut în plus de/de la persoana fizică rezidentă a Republicii Moldova, care nu desfăşoară activitate de întreprinzător) la Ordinul nr. 134/2017 și au intrat în vigoare la data publicării.