Modul de administrare a majorării de întârziere
10.09.2024

Amintim contribuabililor că, modul de administrare a majorării de întârziere (penalităților), reglementat de cap. VII al Instrucţiunii privind evidența obligațiilor față de buget1 (în continuare – Instrucţiune), a fost completat cu noi prevederi. Acestea au fost aprobate prin Ordinul nr. 375/2024 al Serviciului Fiscal de Stat, care a intrat în vigoare pe data de 15 august 2024.

 

Astfel, în Instrucțiune sunt transpuse normele stabilite anterior în Regulamentul privind modul de efectuare a înscrierilor în conturile personale ale contribuabilului şi perfectarea rapoartelor asupra obligaţiilor fiscale, inclusiv asupra restanţelor2, având în vedere că Ordinul MF nr. 103/2005 a fost abrogat din 22 august curent prin Ordinul nr. 82/2024 al Ministerului Finanțelor.

 

Respectiv, temeiurile pentru înscrierile în conturile contribuabililor privind naşterea obligaţiilor fiscale sunt completate cu încasări de la vânzarea averii și valutei confiscate încasate în bugetul de stat după realizarea mărfurilor.

 

Totodată, prin Ordinul nr. 375/2024 drept anexă (nr. 14) la Ordinul nr. 400/2014 a fost aprobat Actul de verificare trimestrial, întocmit între contribuabil și instituția bugetară pentru anularea majorărilor de întârziere în cazul existenței datoriilor instituțiilor finanțate de la buget față de contribuabil pentru mărfurile livrate și serviciile prestate. Actul poate fi consultat în MO nr. 355-357 din anul curent.

_____________________________________

1 Aprobată prin Ordinul IFPS nr. 400/2014

2 Aprobat prin Ordinul MF nr. 103/2005