IPC21: formularul de raportare pentru luna noiembrie 2024
06.11.2024

Prima perioadă pentru care se raportează obligațiile aferente impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate, potrivit formularului tipizat modificat este luna noiembrie 2024.

 

Ministerul Finanțelor a aprobat modificările la Ordinul MF nr. 94/2020.  Acestea sunt condiționate de noile prevederi ale Codului fiscal (art.20 lit.z20) și art.901 alin.(38)), operate prin Legea nr. 214/2024.

 

Astfel, din tab. nr.1 (anexa nr. 1) al Declarației IPC21 sunt excluse rândurile cu codurile 12 și 23, prin care se declarau dobânzile aferente VMS şi plățile salariale achitate salariaților de către agenții economici a căror activitate de bază este realizarea de programe, iar din anexa nr. 2 – codul sursei SAL a).

 

Totodată,  Clasificatorul categoriilor persoanelor asigurate care se utilizează la completarea Declarației IPC21 este completat cu două coduri noi:

  • 179 – persoană care a beneficiat de indemnizaţie lunară pentru perioada şomajului tehnic instituit conform art.80 alin.(1) lit.b) şi c) din Codul  muncii plătită din mijloacele angajatorului;
  • 180 – persoană care a avut de suferit de pe urma catastrofei de la Cernobîl care a beneficiat de 14 zile  de concediul suplimentar .

 

Prevederile sunt aprobate prin Ordinul MF nr. 128/2024 și au intrat în vigoare pe data de 5 noiembrie, documentul fiind publicat în MO.