Încă un set de modificări legislative este discutat în cadrul Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru. Acesta a fost generat în urma elaborării hărților obligațiilor și procedurilor regulatorii și are drept scop facilitarea dezvoltării antreprenoriatului, simplificarea interacțiunii dintre agenții economici și autorități și eliminarea constrângerilor care împiedică activitatea întreprinderilor, comunică Secretariatul Consiliului Economic.
Astfel, sunt propuse soluții de reducere a birocrației, printre care:
- eliminarea interdicției de înregistrare a întreprinderii în cazul în care pe numele unei persoane au fost înregistrate anterior entități care nu funcționează şi care nu au fost lichidate în modul stabilit de lege sau care au datorii la bugetul public național,
- eliminarea obligației de publicare a avizelor cu privire la modificare a denumirii și a sediului în Monitorul Oficial. Avizul respectiv urmează a fi publicat în Buletinul electronic al organului de înregistrare;
- reducerea taxelor de înregistrare a modificărilor în informația de constituire a agentului economic care țin de schimbarea administratorului, sediului;
- eliminarea constrîngerii legale pentru înregistrarea sucursalelor persoanei juridice străine create recent, deoarece încă nu au perioade financiare închise și raportate;
- eliminarea limitării de plată a dividendelor intermediare la plăți trimestriale sau semestriale;
- eliminarea obligației contribuabilului de depunere la subdiviziunea responsabilă a SFS a unei cereri privind transmiterea dosarului altei subdiviziuni în caz de modificare a sediului;
- oferirea dreptului agentului economic de amplasare a dispozitivelor publicitare pe fațada încăperilor care sunt în proprietatea sa sau utilizate în activități de afaceri, să nu obțină acordul tuturor proprietarilor apartamentelor din bloc, dacă publicitatea nu depășite limitele fațadei menționate și nu îngrădește vizibilitatea;
- obligarea băncilor să utilizeze informații din sursele registrelor de stat pentru verificarea documentelor de identitate persoanelor fizice, fără a solicita copiile acestora de la clienți și acceptarea în interacțiunea cu clienții a documentelor în forma de documente electronice.
Modificările au fost elaborate cu suportul Secretariatului Consiliului Economic, cu asistența proiectului USAID pentru Reforme Instituționale și Structurale, în coordonare cu Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Proiectul urmează a fi analizat în continuare de Guvern și autoritățile competente. Potrivit experților, dacă vor fi aprobate de Parlament, aceste modificări vor diminua cu circa 150 mil. lei anual cheltuielile mediului de afaceri.