Doar entitățile înregistrate după 1 iulie 2023 nu vor declara beneficiarii efectivi
19.12.2024

Termenul de actualizare a informațiilor despre beneficiarul efectiv va fi extins până la 31 decembrie 2025. Parlamentul va asigura modificarea cadrului legal aferent până la sfârșitul anului curent. Totodată, aplicarea amenzilor pentru neprezentarea informației va fi amânată până la 1 ianuarie 2026, comunică Agenția Servicii Publice (ASP).

 

Decizia a fost luată urmare a  consultărilor între autoritățile de profil, având în vedere că până la momentul de față  au depus declarații privind beneficiarii efectivi doar 80 de mii de persoane juridice din cele peste 165 mii înregistrate în Registrul de Stat.

 

Totodată, în prezent înregistrarea și înscrierea în Registrul de stat al unităților de drept a datelor cu privire la beneficiarul efectiv/ beneficiarii efectivi ai unităților de drept poate fi efectuată:

  • la distanță, prin transmiterea cererii și documentelor necesare, în formă de documente electronice, semnate cu semnătura electronică avansată calificată, la adresa de e-mail: ud@asp.gov.md;
  • în centrele multifuncționale ale ASP, fără a ține cont de principiul teritorial.

 

ASP  lucrează la îmbunătățirea procesului de programare pentru reducerea cozilor și timpului de așteptare. Din aprilie 2025 va fi dată în exploatare platforma care va permite efectuarea tuturor operațiunilor legate de unităților de drept, inclusiv declararea beneficiarilor efectivi, fără a fi nevoie să se transmită informația prin email.

 

Autoritatea mai precizează că, declararea beneficiarilor este obligatorie doar pentru cei care au efectuat schimbări în structura fondatorilor sau administratorilor în ultimele 18 luni. Unitățile comerciale și necomerciale înregistrate după 1 iulie 2023 au deja beneficiarii declarați și nu trebuie să depună o nouă declarație.

 

Informație suplimetară găsiți aici sau la Serviciul Suport Clienți ASP (număr telefon 14909).