Până la data de 9 ianuarie 2025 părțile interesate pot prezenta propuneri pentru modificarea Regulamentului privind inventarierea.
Ministerul Finanțelor anunță inițierea elaborării proiectului de modificare a Ordinului MF nr. 60/2012. Intenția de operare a modificărilor este generată de necesitatea optimizării cadrului legal și răspunderii la nevoile mediului de afaceri.
Amintim, ultimele intervenții în respectivul act normativ au fost aprobate prin Ordinul MF nr. 71/2024, fiind stabilit că, începând cu data de 25 iunie 2024 (data publicării ordinului în MO), Regulamentul se extinde asupra tuturor persoanelor juridice care desfăşoară activitate de întreprinzător, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, autorităţilor/instituţiilor, inclusiv bugetare, reprezentanţelor permanente şi filialelor entităţilor nerezidente, organizaţiilor necomerciale şi reprezentanţelor entităţilor nerezidente, persoanelor fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător, cu excepţia titularilor patentei de întreprinzător, persoanelor fizice care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei şi birourilor înfiinţate de acestea, precum şi cabinetelor individuale ale medicilor de familie, care cad sub incidența Legii contabilității nr.113/2007 sau Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017 și sunt obligați să efectueze inventarierea generală a elementelor de active și datorii.
Propunerile și sugestiile pot fi expediate la adresa persoanei responsabile de elaborarea proiectului: Postu Dorina (consultant principal, Secţia politici contabile şi audit), număr telefon 022 26 27 85, e-mail: dorina.postu(at)mf.gov.md .