Dacă mijloacele bănești au fost încasate eronat de către Serviciul Fiscal de Stat, restituirea acestora se efectuează la inițiativa Serviciului Fiscal de Stat, prin întocmirea documentelor de plată conform modului stabilit de Ministerul Finanțelor. Completarea cu prevederea citată, dar și alte intervenții în Regulamentul privind stingerea obligației fiscale prin compensare și/sau restituirea mijloacelor bănești, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 235/2017, au fost aprobate astăzi, 10 mai, de Executiv.
Scopul proiectului este simplificarea procedurii de depunere de către contribuabili, inclusiv de reprezentanții acestora, a cererii de stingere a obligației fiscale prin compensare și/sau restituirea mijloacelor bănești, având în vedere digitizarea continuă a serviciilor prestate prin intermediul Sistemului Informațional al autorității fiscale. Astfel, respectiva cerere va putea fi depusă de persoanele fizice și juridice în format electronic, fiind prevăzută și informarea contribuabilului despre efectuarea operațiunilor de compensare.
Regulamentul este suplinit cu prevederea că SFS aprobă modelul cerereii privind stingerea prin compensare și/sau restituirea sumelor impozitului pe venit achitat/reținut în plus, însoțită de documentele confirmative, ce urmează a fi depusă de persoanele fizice rezidente ale Republicii Moldova care nu desfășoară activitate de întreprinzător, Capitolul V din Regulament fiind abrogat.
Totodată, restituirea sumelor încasate prin intermediul executorului judecătoresc se efectuează la cererea debitorului sau la cererea executorului judecătoresc, cu anexarea documentelor care confirmă că suma solicitată a fost încasată de la debitor pentru alte acțiuni decât cele specificate în documentul executoriu la care se face referință în documentul de plată.
Potrivit proiectului, noile prevederi ale Regulamentului vor fi puse în aplicare din data publicării în MO a hotărârii aprobate.