Prin Hotărârea Guvernului nr.901/2024 cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului (aspecte ce țin de domeniul fiscal și vamal) au fost operate modificări la 18 acte normative, inclusiv la Regulamentul privind restituirea taxei pe valoarea adăugată. Documentul a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025 și, de rând cu alte modificări, prevede un nou formular al Cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată (aprobat prin HG nr. 93/2013). Astfel, pentru evitarea cazurilor de neexaminare de către Serviciul Fiscal de Stat a cererilor prezentate de către contribuabili, publicăm noua redacție a anexei nr.1 la HG nr. 93/2013.
„Anexa nr. 1
la Regulamentul privind restituirea
taxei pe valoarea adăugată
______________________________________ (denumirea subdiviziunii SFS)
CERERE privind stingerea obligației fiscale prin compensare și/sau restituirea mijloacelor bănești
nr._____________ din ____________________________________ (numărul și data cererii, conform corespondenței de ieșire a contribuabilului)
Contribuabilul________________________________________________________, (denumirea/numele, prenumele contribuabilului)
IDNO_______________________, date de contact _______________________________, adresa_________________________________________________________________, reprezentat de______________________________________, IDNO __________________, (numele, prenumele reprezentantului) date de contact________________________________, adresa_____________________,
în baza __________________________________________________________________, solicită utilizarea sumei de ___________________________________________________ __________________________________________________________________________ (cuantumul total al sumei plătite în plus sau a sumei, care conform legislației fiscale,
după cum urmează:
1. În contul stingerii obligațiilor fiscale și/sau viitoarelor obligații fiscale:
2. Restituirea mijloacelor bănești:
* Se va bifa opțiunea de restituire a mijloacelor – la contul IBAN sau în numerar. În cazul opțiunii de restituire la contul IBAN, se va indica contul respectiv.
La cerere sunt anexate următoarele documente (se va indica denumirea, numărul și data documentelor care confirmă faptul achitării în plus a sumelor la buget sau dreptul la restituire, numărul de file, alte date după necesitate): 1.________________________________________________________________________. 2.________________________________________________________________________. 3.________________________________________________________________________. 4.________________________________________________________________________. 5.________________________________________________________________________. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
___________________________________________ (semnătura persoanei responsabile a contribuabilului) |