Evidența mijloacelor fondului de dezvoltare a condominiului va fi ținută separat
18.05.2023

Încasările în fondul de reparații și dezvoltare al asociației de proprietari din condominiu (în continuare – Fond) din contribuții nu se impozitează sub nicio formă, iar evidența mijloacelor financiare și a faptelor economice ale Fondului se ține în contabilitate separat de alte fapte economice ale asociației, detaliată după elemente de venituri, costuri/cheltuieli și alte operațiuni economice, în conformitate cu prevederile legislației în domeniul contabilității, prevede regulamentul privind modul de funcționare a Fondului, aprobat de Guvern în ședința din 17 mai curent.

 

Totodată, mijloacele Fondului vor fi plasate și păstrate pe un cont bancar separat al asociației, acestea nu pot fi sechestrate sau supuse executării silite, fiind utilizate pentru scopuri determinate cu ar fi prevenirea riscurilor pentru integritatea sau siguranța condominiului; înlăturarea deteriorărilor părților comune; inventarierea, pașaportizarea și efectuarea expertizelor tehnice ale clădirii; efectuarea auditului energetic etc.

 

Potrivit regulamentului, venituri ale Fondului vor fi contribuțiile proprietarilor din condominiu; cele din locațiunea părților comune; dobânzile la depozitele bancare ale asociației; granturile, donațiile, creditele/împrumuturile contractate de asociație; alte venituri din activitatea acesteia.

 

Cuantumul contribuției fiecărui proprietar se va calcula proporțional cotei-părți atribuite în condominiu (exprimată în procente) înmulțită cu valoarea anuală a fondului (exprimată în lei, care va fi aprobată de adunarea generală a asociației). Pentru datoriile restante înregistrate de proprietarii din condominiu la plata contribuțiilor la fond, asociația are dreptul la dobândă de întârziere pentru suma respectivă de la data imediat următoare scadenței plății până la data în care s-a efectuat plata.

 

Regulamentul stabilește competențele organelor de conducere ale asociației în gestionarea Fondului, modul de utilizare a mijloacelor acumulate, obligativitatea de prezentare a raportului anual și semestrial privind situația financiar-economică a fondului etc.

 

Cu detalii vom reveni după punerea în aplicare a prevederilor documentului aprobat.