Executivul, în cadrul ședinței din 28 mai, a aprobat Regulamentul resursei informaționale formată de Sistemul informațional „Cabinetul electronic al autorității/instituției bugetare” (RI SI CEIB). Sistemul include totalitatea datelor privind accesul la acesta, precum și la sistemele informaționale gestionate de MF1, inclusiv SI „Raportarea financiară” și SI „Controlul intern managerial și audit intern”.
Amintim, conceptul SI CEIB a fost aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1050/2023 și prevede centralizarea sistemelor, opțiunilor, modulelor, funcționalităților din mediul online destinate interacțiunii reciproce a autorităților/ instituțiilor bugetare cu Ministerul Finanțelor prin intermediul unei pagini web, fără intermediari. Acesta este destinat înregistrării cererilor de acordare/sistare a accesului la sistemele informaționale gestionate în cadrul MF, inclusiv cu atașarea setului de documente necesare, gestionarea utilizatorilor și a rolurilor acestora, precum și înregistrarea propunerilor de modificare a clasificației organizaționale.
SI CEIB asigură optimizarea și automatizarea activităților actorilor care interacționează cu componentele acestuia. Printre beneficiile dezvoltării soluției informaționale sunt implementarea mecanismelor eficiente de schimb electronic de date dintre MF și organele APL/APC; reducerea cheltuielilor de procesare a datelor și monitorizare a proceselor și a costurilor legate de prelucrarea informației pe suport de hârtie prin trecerea la procesarea informației exclusiv în format digital.
SI CEIB este găzduit pe platforma tehnologică guvernamentală MCloud și interacționează cu sistemele:
- MPass (autentificarea și controlul accesului în cadrul sistemului);
- MConnect (schimbul de date cu alte SI și registre de stat;
- MSign (pentru asigurarea autenticității și aplicării semnăturii electronice);
- MNotify (pentru notificarea utilizatorilor);
- MLog (asigurarea evidenței produse în sistem);
- „Registrul de Stat al Populației” (asigurarea consumului de date de identificare ale persoanelor fizice);
- „Registrul de Stat al Unităților de Drept” (asigurarea consumului de date privind autoritățile/instituțiile publice luate la evidența de stat)
- SI „Instituția-Trezoreria”, modulele „Rapoarte (non)financiare”, „Alocații bugetare”, „Planificarea bugetară”, „Platforma pentru gestionarea asistenței externe”, SI „Contabilitate unică bugetară”.
În urma implementării Regulamentului va urma integrarea altor sisteme informaționale: SI „Trezoreria”, modulul „Alocații bugetare”, SI „Planificarea bugetului”.
_______________________________________
1 Include date despre APC/APL/instituții bugetare, date despre conducători și angajați ai APC/APL/instituțiilor bugetare, date despre sistemele informaționale gestionate de MF, baza de date a documentelor APC/APL/instituțiilor bugetare, a cererilor de modificare a clasificației bugetare, a cererilor de acces la sistemele informaționale gestionate de MF, a utilizatorilor și a rolurilor acestora în cadrul RI SI CEIB.