Corectarea plăților la BASS: Regulamentul a fost modificat
10.07.2025

Regulamentul privind corectarea plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr.247-A/2022, a fost modificat, comunică Casa Națională de Asigurări Sociale. Intervențiile au fost incluse prin Ordinul CNAS nr. 117-A din 1 iulie 2025.

 

Principalele modificări și completări ce țin de corectarea plăților sunt:

  • extinderea modalităților de depunere a cererii:

– electronic, prin serviciul e-Cerere Corectarea plăților la BASS, disponibil pe portalul www.acces.cnas.md;

– pe suport de hârtie, la sediul CNAS (str. Gheorghe Tudor, 3, mun. Chișinău);

– prin e-mail la adresa: secretariat(at)cnas.gov.md.

  • simplificarea structurii cererii, fiind precizate datele obligatorii ce urmează a fi completate, inclusiv:

– informații detaliate despre plătitor,

– datele plății (data achitării, codurile economice și fiscale),

– semnătura olografă sau electronică.

  • clarificarea termenelor de soluționare – CNAS întocmește documentele necesare corectării și le transmite Trezoreriei de Stat spre executare în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea cererii complete.

 

Potrivit CNAS, modificările vor asigura:

  • creșterea transparenței în procesul de corectare a plăților,
  • reducerea timpului de procesare a solicitărilor,
  • facilitarea interacțiunii cu plătitorii prin instrumente digitale.

 

Important: Cererea de corectare poate fi însoțită de copii ale documentelor de plată care confirmă achitările efectuate.