Regulamentul privind corectarea plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr.247-A/2022, a fost modificat, comunică Casa Națională de Asigurări Sociale. Intervențiile au fost incluse prin Ordinul CNAS nr. 117-A din 1 iulie 2025.
Principalele modificări și completări ce țin de corectarea plăților sunt:
- extinderea modalităților de depunere a cererii:
– electronic, prin serviciul e-Cerere Corectarea plăților la BASS, disponibil pe portalul www.acces.cnas.md;
– pe suport de hârtie, la sediul CNAS (str. Gheorghe Tudor, 3, mun. Chișinău);
– prin e-mail la adresa: secretariat(at)cnas.gov.md.
- simplificarea structurii cererii, fiind precizate datele obligatorii ce urmează a fi completate, inclusiv:
– informații detaliate despre plătitor,
– datele plății (data achitării, codurile economice și fiscale),
– semnătura olografă sau electronică.
- clarificarea termenelor de soluționare – CNAS întocmește documentele necesare corectării și le transmite Trezoreriei de Stat spre executare în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea cererii complete.
Potrivit CNAS, modificările vor asigura:
- creșterea transparenței în procesul de corectare a plăților,
- reducerea timpului de procesare a solicitărilor,
- facilitarea interacțiunii cu plătitorii prin instrumente digitale.
Important: Cererea de corectare poate fi însoțită de copii ale documentelor de plată care confirmă achitările efectuate.