Elaborarea formularelor tipizate aferente activității independente
21.03.2023

Serviciul Fiscal de Stat comunică despre inițierea procesului de elaborare a ordinului Serviciului Fiscal de Stat privind aprobarea unor formulare tipizate aferente activităţii persoanelor fizice care desfăşoară activitate independentă şi a Indicaţiilor metodice privind particularităţile ţinerii evidenţei procurărilor în scopuri fiscale de către persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente.
 

În acest sens, autoritatea fiscală invită toate părțile interesate să prezinte propuneri și sugestii la adresa electronica a persoanei responsabile pentru elaborarea proiectului:  elisaveta.tarus(at)sfs.md,  până la data de 23 martie 2023.

 

Amintim, potrivit modificărilor operate prin Legea nr. 356/2022 pentru modificarea unor acte normative, din 1 iulie 2023 pentru desfășurarea activității independente vor fi stabilite noi reguli.

 

Respectiv, persoanele fizice rezidente, care vor avea înregistrată la Serviciul Fiscal de Stat activitatea independentă desfășurată în domeniul comerţului cu amănuntul (cu excepţia mărfurilor supuse accizelor), plafonul permis al veniturilor obținute din acest gen de activitate va fi majorat de la 600 mii lei până la 1,2 mil. lei pentru un an calendaristic.

 

Urmează a fi simplificat modul de ținere a evidenței activității independente, persoanele având doar obligațiile de păstrare a documentelor de proveniență a mărfurilor comercializate în termen de un an din momentul procurării acestora, de înregistrare în Registrul elaborat de autoritatea fiscală a procurărilor efectuate de la persoanele fizice și păstrarea respectivului Registrul timp de un an.

 

Încă o modificare stabilește că persoanele ce practică activitate independentă din 1 iulie curent nu vor mai depune la SFS darea de seamă fiscală ce ține de activitatea desfășurată, precum și să calculeze impozitul pe venit, deoarece calcularea acestuia urmează a fi efectuată de către SFS, iar suma spre achitare va fi remisă contribuabilului. Achitarea impozitului la buget se va efectua în rate, trimestrial, până la data de 25 a lunii următoare trimestrului de gestiune.

 

Totodată, echipamentul de casă și de control utilizat va fi obligatoriu conectat la Sistemul informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor” (SIA MEV).

 

Cu detalii vom reveni după punerea în aplicare a actelor normative aprobate.