SFS a actualizat Registrul riscurilor
09.09.2025

Registrul riscurilor al Serviciului Fiscal de Stat a fost actualizat. Versiunea modificată prin deciziile autorității fiscale din lunile august și septembrie a acestuia vine cu:

  • excluderea a patru riscuri privind:
  1.  fluctuația necontrolată a cadrelor calificate;  
  2. frauda aferent activității executorilor judecătorești în cadrul conlucrării cu SFS și/sau desfășurarea activității profesionale în vederea recuperării restanțelor unde statul are calitate de creditor;
  3. implementarea modificărilor fără a fi testate;
  4. modificări neautorizate în sistemul informațional;

 

  • includerea altor șase riscuri ce țin de:
  1. evaluarea insuficienta a decalajului de competente in raport cu nevoile instituționale;
  2. nerespectarea procedurii de depunere a declarațiilor cu privire la impozitul pe venit de către persoanele fizice (cetățeni);
  3. utilizarea serviciului de cloud  personal și emailului personal în rețeaua internă a SFS;
  4. utilizarea e-mailului corporativ în afara rețelei instituției;
  5. utilizarea macros-urilor disponibile în fișierele excel;
  6. expunea datelor la atacuri cibernetice prin accesarea rețelei de internet nesecurizate.

 

Totodată, au fost actualizate și sașe riscuri de importanță minoră și medie, care sunt aplicate din perioadele anterioare și  se referă la:

– modificările neautorizate în sistem;

– tratarea neconformă a incidentelor;

– testarea neconformă a modificărilor;

– erorile angajaților produse în SI SFS;

– neacoperirea în totalitate a cadrului legal.

 

La momentul de față în Registru se conțin 76 de riscuri clasificate în trei grupe: majore, medii și minore.