SIA CPC: modificările au intrat în vigoare
22.10.2025

Pe data de 21 octombrie au intrat în vigoare modificările la Regulamentul privind modul de utilizare a serviciilor fiscale electronice prin intermediul SIA „Cabinetul personal al contribuabilului” (în continuare – Regulament), aprobat prin Ordinul SFS nr. 125/2020. Acestea au fost operate de autoritatea fiscală prin Ordinul nr. 500/2025, publicat în MO.

 

Astfel, listele serviciilor fiscale electronice, la care se oferă accesul atât persoanelor fizice, cât și celor juridice în urma autentificării prin MPass, sunt extinse.

 

Potrivit Ordinului nr. 500/2025, persoanele juridice și fizice ce desfășoară activitate de întreprinzător, suplimentar la cele șase servicii oferite anterior (anexa nr. 3 la Regulament), precum și Confirmare de acceptare a accesului la serviciile fiscale electronice (anexa nr. 4 la același document) sunt completate cu două poziții:

  • Serviciul Monitorizarea electronică a vânzărilor (MEV) și
  • Serviciul Certificat de Rezidență (CR).

 

Totodată, persoanele fizice-cetățeni pot accesa în SIA CPC încă trei servicii:

  • Achitarea on-line a impozitelor și taxelor de către persoanele fizice – cetățeni;
  • e-Factura;
  • Certificat de Rezidență.

 

De asemenea se precizează că, pentru a beneficia de serviciile fiscale electronice oferite persoanelor juridice, conducătorul contribuabilului urmează să completeze atât  datele de contact și adresa electronică din compartimentul date personale, cât și cele ale companiei.