Începând cu data 1 noiembrie 2025, Serviciul Fiscal de Stat expediază notificări privind divergențele identificate în Declarațiile TVA prezentate. Acest lucru este posibil datorită lansării compartimentului „Administrarea riscurilor TVA” în cadrul SIA „Managementul riscurilor de conformare”, comunică autoritatea fiscală.
La recepționarea notificării, contribuabilul urmează să analizeze minuțios Declarația TVA12 prezentată. În cazul în care mesajul recepționat este eronat, nu ezitați să contactați subdiviziunea teritorială a SFS unde vă deserviți.
Noul mecanism vizează gestionarea de către autoritatea fiscală a trei riscuri aferente TVA:
- de majorare neîntemeiată a TVA destinată trecerii în cont;
- cazuri în care furnizorii nu au declarat facturile fiscale în Anexa nr. 2 la Declarația privind TVA;
- situații în care la furnizori și/sau cumpărători s-au constatat divergențe în partea ce ține de valoarea și/sau suma TVA aferentă procurării reflectate de beneficiar în Anexa nr. 1 la Declarația privind TVA.
Contribuabilii care au întrunit cel puțin unul dintre riscurile menționate supra vor recepționa notificări individuale despre posibilele erori identificate, fiind oferită posibilitatea de a corecta Declarațiile TVA. Notificările vor fi expediate imediat după expirarea termenului de prezentare a Declarației.
În caz de neconformare, contribuabilii vor fi notificați repetat către data de 15 a lunii următoare, fiind informați despre posibilele sancțiuni aplicabile conform Codului fiscal.
SFS recomandă contribuabililor să verifice cu atenție datele indicate în Declarația privind TVA și să respecte prevederile legislației fiscale în vigoare, în vederea asigurării unei conformări corecte și voluntare.