Începând cu 13 decembrie 2025, autorităţile publice care cad sub incidenţa prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public vor utiliza Sistemul informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice (în continuare – SI EMRU).
În MO din 13 noiembrie este publicată Hotărârea Guvernului nr. 723/2025, prin care este aprobat Regulamentul privind modul de ținere a resursei informaționale formate în cadrul respectivului Sistem. Actul normative va substitui Hotărârii Guvernului nr.106/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Sistemului informaţional automatizat „Registrul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici”, care va fi abrogată din data punerii în aplicare a noului regulament.
Scopurile implementării și dezvoltării SI EMRU sunt:
- crearea și ținerea bazei de date funcționale și interoperabile, care va susține digitalizarea proceselor de management al resurselor umane;
- optimizarea proceselor de implementare a politicilor și procedurilor de personal în serviciul public din Republica Moldova;
- garantarea accesului rapid și sigur la datele și informațiile din Registru în scopul creșterii transparenței și eficienței proceselor administrative privind funcția publică și administrarea personalului din autoritățile publice;
- crearea și utilizarea cabinetului personal digital al titularului funcției publice/postului etc.
Se consideră că, în rezultatul realizării prevederilor Regulamentului, va fi asigurată facilitarea:
- implementării reformelor în domeniul funcției publice;
- recrutarea centralizată a personalului, a corpului de rezervă al funcționarilor publici;
- organizarea stagiilor în serviciul public etc.
Totodată, implementarea prevederilor Regulamentului va contribui la profesionalizarea administrației publice, sporirea mobilității funcționarilor și va permite efectuarea planificării strategice a resurselor umane.