Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 667/2025 cu privire la constatarea incapacității temporare de muncă și eliberarea certificatului de concediu medical, care va fi pusă în aplicare la 1 martie 2026, până la data intrării în vigoare a reglementărilor aprobate Ministerul Sănătății urmează să prezinte spre aprobare cadrul normativ aferent funcționării Portalului certificatelor de concediu medical.
Ținând cont de aceste prevederi, autoritatea inițiază elaborarea proiectului de hotărâre cu privire la instituirea Portalului guvernamental „Portalul certificatelor de concediu medical” (PCCM). Comentariile părților interesate sunt acceptate până la 25 decembrie 2025.
Amintim, constatarea incapacității temporare de muncă, condițiile și modul de eliberare a certificatului de concediu medical sunt prevăzute de Instrucțiunea aprobată prin HG nr.667/2025 (în continuare – Instrucțiune), fiind reglementată eliberarea sub formă de document electronic a certificatului persoanelor asigurate în sistemul public de asigurări sociale și șomerilor.
Hotărârea prenotată reglementează și faptul că, în termen de maximum 24 de ore de la înregistrare, PCCM va furniza către angajatorul persoanei asigurate (prin intermediul serviciului guvernamental de notificare electronică (MNotify), cu respectarea prevederilor cadrului normativ privind protecția datelor cu caracter personal) o notificare, care va conține:
- numărul de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP);
- numele și prenumele angajatului;
- data constatării incapacității temporare de muncă/ începutul concediului medical;
- după caz, prelungirea și/sau încheierea acestuia;
- categoria/subcategoria incapacității de muncă.
Totodată, certificatul medical, la solicitarea persoanei asigurate, poate fi eliberat de către medicul curant și pe suport de hârtie, prin generarea acestuia din cadrul PCCM. Autenticitatea certificatului tipărit poate fi verificată prin scanarea codului QR prin intermediul paginii securizate din cadrul Portalului, care furnizează date depersonalizate.