Salariul minim pe țară în anul 2027: MMPS elaborează proiectul reglementărilor
08.10.2026

Ministerul Muncii și Protecției Sociale inițiază elaborarea proiectului hotărârii de Guvern privind stabilirea cuantumului salariului minim pe țară. Comentariile părților interesate pot fi prezentate până pe data de 22 octombrie 2026.

 

Menționăm, Legea nr. 1431/200 prevede că, salariul minim pe lună, precum și salariul minim pe oră calculat pornindu-se de la norma lunară a timpului de muncă se stabilesc și se reexaminează prin hotărâre a Guvernului, după consultarea patronatelor și a sindicatelor. 

 

Totodată, pe data de 7 octombrie Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) și Confederația Națională a Patronatului din Republica Moldova (CNPM)  au încheiat Convenția colectivă bipartită (nivel național), prin care cuantumul salariului minim pentru unitățile din sectorul real al economiei naționale se va majora cu 1300 lei față de cel actual (stabilit prin Hotărârea Guvernului nr.  771/2025 la nivel de 6300 lei) și ar constitui 7600 de lei pentru un program complet de lucru de 169 de ore în medie pe lună și se va aplica începând cu 1 ianuarie 2027.

 

Amintim, anterior sindicaliștii propuneau majorarea salariului minim pe țară cu 1700 lei (până la 8000 lei).