Tichetele de masă: simplificarea raportării
03.08.2023

Din 1 ianuarie 2024, Ordinul nr. 95/2018 privind aprobarea Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor, a Instrucțiunii de completare a Raportului cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor şi a Declaraţiei pe propria răspundere privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază va fi abrogat, acesta fiind substituit de actul propus pentru consultări publice de Ministerul Finanțelor și care urmează a fi aprobat prin ordinul autorității.

 

Amintim, tichetul de masă pe supot de hârtie a fost emis din circulație. La momentul de față acesta este definit dtept card de plată1, emis de către operator și acordat de către angajator salariaților, pentru a fi folosit ca instrument de plată în scopul procurării de produse alimentare în unitățile comerciale/de alimentație publică care au încheiat un contract de prestare a serviciilor cu operatorul. Cu toate acestea, Raportul cu privire la tichetele de masa oferite angajatorului nu a fost ajustat și conține 32 coloane, inclusiv cele ce se referă la raportarea tichetelor de masă eliberate pe suport de hârtie.

 

Respectiv, proiectul vine cu excluderea din respectiva dare de seamă a informației depășite. Totodată, în noul ordin va fi transferat și formularul Declaraţiei pe propria răspundere a angajatului privind beneficierea de tichete de masă doar la locul de muncă de bază.

 

Alte acte aprobate prin Ordinul nr.95/2018 (Registrul cu privire la tichetele de masă acordate angajatorilor conform comenzii de achiziție, Registrul cu privire la tichetele de masă rambursate operatorului de către unitatea comercială/de alimentație publică și Instrucțiunile de completare a acestora) vor fi abrogate.

 

Propunerile asupra proiectului sunt acceptate până la 11 august 2023.

___________________________

 

1 Codul fiscal, art.5 pct.401:

Instrument de plată dispozitiv (dispozitive) personalizat (e) (card de plată, telefon mobil etc.) şi/sau orice serie de proceduri (tehnice – coduri PIN, TAN, alte tipuri de coduri, login/parolă etc. sau funcţionale – transfer de credit, debitare directă) convenite între utilizatorul serviciilor de plată şi prestatorul de servicii de plată şi folosite de utilizatorul serviciilor de plată pentru a iniţia un ordin de plată.