Comunicarea actelor emise de SFS, altfel
12.09.2023

Serviciul Fiscal de Stat a inițiat procesul de elaborare a proiectului ordinului cu privire la modificarea Ordinului SFS nr.194/2019 privind aprobarea Regulamentului cu privire la procedura de comunicare a actelor emise de Serviciul Fiscal de Stat și invită toate părțile interesate să prezinte propuneri și sugestii la adresa electronică: taisia.lupasco(at)sfs.md, până la data de 15 septembrie 2023, inclusiv.

 

Amintim, Ordinul nr.194/2019 stabilește modul și procedura de expediere destinatarului prin poştă, după caz, cu scrisoare recomandată şi cu aviz de primire sau prin orice alt mijloc care să asigure transmiterea şi confirmarea primirii lui (telegramă, fax, e-mail etc.), precum și de înmînare de către SFS personal destinatarului sau altor personae.

 

Potrivit documentului, în cazul absenţei destinatarului persoană fizică, actele SFS se înmînează unui membru adult al familiei lui, rudelor, afinilor acestuia sau unei persoane care locuieşte cu destinatarul, unei persoane cu funcţie de răspundere din primărie sau preşedintelui asociaţiei locatarilor de la domiciliul destinatarului, pentru a fi transmise acestuia. În cazul persoanei juridice, documentele se expediază pe adresa ei juridică şi se consideră recepţionate la data intrării lor în sediu sau la data înmînării lor unui angajat din administraţia, din oficiul sau din secretariatul destinatarului, pentru a fi transmise acestuia.

 

Totodată, prin Legea nr.212/2023 în Codul fiscal sunt operate modificări, potrivit cărora din 1 ianuarie 2024 în cazul persoanei juridice, documentele se expediază pe adresa ei juridică, cu excepția situațiilor de comunicare prevăzute la art. 131 alin. (11), şi se consideră recepţionate la data intrării lor în sediu sau la data înmînării lor unui angajat din administraţia, din oficiul sau din secretariatul destinatarului, pentru a fi transmise acestuia.

 

Menționăm, art.131 alin. (11) stabilește expres că comunicarea SFS cu persoanele obligate să prezinte darea de seamă fiscală utilizând metode automatizate de raportare electronică, inclusiv aducerea la cunoştinţă a actelor administrative, a citaţiilor, a altor acte sau răspunsuri la adresări, se face prin intermediul cutiei poştale din cabinetul electronic personal al contribuabilului de pe portalul SFS. Documentele menţionate se consideră recepţionate din momentul intrării în cutia poştală din cabinetul electronic personal al contribuabilului de pe portalul autorității fiscale.