Modul de evidență a plătitorilor în BASS, modificat
18.09.2023

Plătitorii de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat luaţi la evidenţă, inclusiv persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente și titularii patentei de întreprinzător care au solicitat eliberarea/ prelungirea patentei de întreprinzător la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat, se pot informa despre luarea la evidenţă prin accesarea pe pagina oficială a Casei Naționale de Asigurări Sociale www.cnas.gov.md  a compartimentului „Servicii electronice prestate de CNAS”, serviciul „Extrage CPAS/Cod CNAS” şi acesând compartimentul „Agent economic”.

 

Casa Națională de Asigurări Sociale a operat modificări în Regulamentul privind evidenţa plătitorilor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat. Acestea au fost aprobate prin Ordinul CNAS nr.151-A din 13 septembrie 2023, care vine cu intervenții în Ordinul CNAS nr. 275-A/2015.

 

Potrivit noilor reglementări, titularul patentei care au solicitat eliberarea / prelungirea patentei de întreprinzător la primăria în a cărei rază de administrare intenţionează să-şi desfăşoare activitatea sau în conformitate cu legislaţia UTA Gagauzia, sunt luaţi la evidenţă în calitate de plătitori de contribuţii la BASS în baza Cererii, la care va anexa și copia actului de identitate.

 

Încă o modificare ține de acțiunile plătitorului înregistrat de contribuții în cazul modificării sediului sau domiciliului acestuia. Astfel, plătitorul va fi obligat să depună Cererea de luare la evidenţă a plătitorului de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, după care, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii cererii, dosarul se va transmite la CTAS a noului sediu însoţit de Actul de primire – predare in 2 exemplare, unul dintre acestea, după semnare, se returnează CTAS în a căruia rază s-a aflat sediul (domiciliul) anterior al plătitorului.