Сrearea și implementarea unui sistem informațional care ar gestiona toate procesele de solicitare, examinare, emitere, monitorizare, executare și recuperare de către IP Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) a garanțiilor financiare pentru creditele contractate de mediul antreprenorial va facilita procesul de interacțiune dintre părțile implicate în procesul de garantare. Astfel va fi asigurată realizarea misiunii Fondului de garantare a creditelor pentru întreprinderile mici și mijlocii – partajarea riscului de credit și acoperirea insuficienței de gaj.
În MO din 10 noiembrie este publicată și a intrat în vigoare Hotărârea Guvernului nr.787, prin care au fost aprobate Conceptul Sistemului informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite (SI GGFC) și Regulamentul privind modul de ținere a resursei informaționale formate de acest sistem.
În urma implementării SI GGFC atât de către mediul de afaceri, cât și de alte părți implicate vor fi obținute anumite beneficii, inclusiv:
- reducerea timpului necesar pentru solicitarea și obținerea garanțiilor necesare creditelor contractate
- obținerea în timp real a informației privind trasabilitatea procesului de examinare a solicitării de emitere a garanției
- diminuarea erorilor admise la întocmirea formularelor și a documentelor obligatorii la solicitarea de către creditori a garanțiilor financiare
- reducerea riscului falsificării sau denaturării informației primare prezentate de creditori și solicitanți în procesul de solicitare a garanțiilor
- diminuarea cheltuielilor suportate de părțile implicate în procesul de garantare etc.