Obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare din 1 ianuarie 2024 va deveni suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar pentru promovarea propriilor produse și servicii, inclusiv a mărcii comerciale, prevede proiectul de lege propus pentru consultări publice de Ministerul Finanțelor. Acesta vizează politica bugetar-fiscală pe anul 2024 și vine să ajusteze și normele art.291 alin. (1) lit.q) din Codul fiscal la prevederile Legii nr.212/2023.
Amintim, prin legea prenotată Anexa la Titlul VII din CF a fost modificată, la lit. q) din aceasta fiind expres indicat că, în cazul taxei pentru dispozitivele publicitare baza impozabilă va deveni suprafața feței (fețelor) dispozitivului publicitar pentru promovarea propriilor produse și servicii, inclusiv a mărcii comerciale.
Precizăm, la momentul de față baza impozabilă o reprezintă suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar, iar potrivit răspunsului la întrebarea plasată în Baza Generalizată a Practicii Fiscale cu codul 6.16.3.3, „conform art. 17 din Legea cu privire la publicitate nr. 1227-XIII din 27.06.1997, în locurile de comerţ şi de prestări de servicii, folosirea de către agenţii activităţii de întreprinzător în interior şi exterior a elementelor de design şi amenajat artistic şi arhitectural ce conţin emblema firmei, marca comercială ce corespunde profilului întreprinderii nu se consideră publicitate şi se efectuează fără autorizarea autorităţilor administraţiei publice locale.
Respectiv, în cazul în care dispozitivul publicitar, amplasat în exteriorul unităților de comerţ şi/sau de prestări servicii, conține emblema firmei şi/sau marca comercială ce corespunde profilului întreprinderii, suprafața ocupată de acestea nu se va include în baza impozabilă”.
Astfel, baza impozabilă cu taxa pentru dispozitivele publicitare urmează a fi extinsă. Amintim, cota taxei este stabilită anual, în lei pentru fiecare metru pătrat al suprafeței, fiind aprobată de consiliile locale conform locului amplasării obiectului impunerii.