Având în vedere prevederile Legii nr.156/1998 privind sistemul public de pensii, potrivit cărora unor categorii de angajaţi din aviaţia civilă, indiferent de subordonarea departamentală a întreprinderilor în care sînt încadraţi, pensia se acordă cu condiția încetării activităţii în funcţia respectivă, Guvernul intenționează să aducă în concordanță cu legea prenotată normele Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 929/2006.
Ministerul Muncii și Protecției Sociale a elaborat proiectul hotărârii ce urmează a fi aprobat de Executiv, prin care va fi expres reglementată susupendarea plății pensiei stabilite în cazul angajării persoanei în funcția care dă dreptul la acest tip de pensie și reluarea plăților după eliberarea persoanei din respective funcție. Documentul a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor de stat.
Potrivit proiectului, plata pensiei unor categorii de angajați din aviația civilă se suspendă din luna următoare celei în care, conform datelor din contul personal de asigurări sociale al persoanei asigurate, persoana s-a angajat în funcția care a oferit dreptul la acest tip de pensie. În cazul în care pensia va fi primită necuvenit, sumele se vor restitui integral în contul Casei Naţionale de Asigurări Sociale.
Plata pensiei se reia începând cu luna următoare celei în care, conform datelor din CPAS al persoanei asigurate, aceasta a încetat activitatea în funcția, care dă dreptul la această pensie.