Actul de achiziție a serviciilor de locațiune va fi imprimat de sine stătător
29.01.2024

Din lista documentelor primare cu regim special, stabilită în art. 12 din Legea nr. 287/2017 și care se întocmesc conform formularelor tipizate, ar putea fi exclus actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune și a cheltuielilor aferente.

 

Autorul proiectului de lege pentru modificarea Legii contabilității și raportării financiare este Ministerul Finanțelor. Documentul a fost examinat în cadrul ședinței Grupului de lucru al Comisiei de Stat pentru reglementarea activității de întreprinzător.

 

Potrivit analizei impactului de reglementare, scopul urmărit prin proiect este excluderea suportării de către entităţi a cheltuielilor suplimentare la contractarea de la persoanele fizice (cetăţeni) a serviciilor de locaţiune şi achiziţionarea activelor, oferind dreptul entităţilor de a imprima de sine stătător documente primare cu elementele obligatorii pentru documentele primare, specificate în art.11 al Legii nr.287/2017, fără a fi necesar de a procura formulare sau de a solicita seria şi diapazonul de numere pentru imprimarea documentelor vizate.

 

Amintim, prin Hotărârea Guvernului nr. 294/1998 în sarcina Serviciului Fiscal de Stat este pusă tipărirea centralizată a unor formulare tipizate de documente primare cu regim special, inclusiv a actului de achiziție a serviciilor de locațiune și a cheltuielilor aferente. Formularul a fost aprobat prin Ordinul MF nr. 88/2008 și se întocmeşte în cazul achiziţiilor de locaţiune şi refacturare a serviciilor aferente de la persoanele fizice, neînregistrate în calitate de întreprinzători, în două exemplare de către locatar/arendaș.

 

Totodată datele prezentate în analiza impactului denotă că, în anul 2023 cantitatea actelor de achiziţie comercializate de către SFS s-a diminuat cu 95,4% faţă de cea realizată în anul 2022 şi cu 96,6% – faţă de anul 2021.