Sistemul de depozit pentru ambalaje. Provocări și perspective
Reglementările în vigoare stabilesc:
Sistemul de depozit pentru ambalaje (SDA) este unic la nivel național și este obligatoriu pentru toți producătorii și comercianții, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate, inclusiv în ceea ce privește posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcționarea SDS și la achitarea tarifelor de administrare și de gestionare a deșeurilor de ambalaje, impuse acestora de către administratorul sistemului de depozit;
va fi interzisă plasarea pe piaţă și comercializarea produselor ambalate în ambalaj supus sistemului de depozit, dacă producătorii, respectiv, comercianţii nu vor respecta prevederile Regulamentului privind implementarea SDA şi ale art.541-544 din Legea nr.209/2016.
Pentru ca fiecare subiect al SDA să fie pregătit pentru punerea în aplicare a reglementărilor aprobate, Vă invităm la webinarul „Sistemul de depozit pentru ambalaje. Provocări și perspective”, în cadrul căruia vor fi prezentate:
- Cadrul legal și a etapelor de implementare.
- Obligațiile producătorilor și importatorilor
- Înregistrarea în SDA și contractarea administratorului
- Marcarea ambalajelor și raportarea datelor
- Calculul și plata tarifului de administrare și a valorii depozitului.
- Obligațiile comercianților și organizarea punctelor de returnare
- Înregistrarea comercianților și obligații privind acceptarea ambalajelor
- Tipuri de puncte de returnare (manuale / automate)
- Modalități de rambursare a depozitului și tariful de gestionare.
- Finanțarea sistemului și stimulente pentru actori
- Schema de finanțare: contribuții, depozite, tarife
- Rambursarea costurilor către comercianți și APL
- Utilizarea veniturilor din depozite nerevendicate.
- TVA: perspective de aplicare.
- Sesiune de întrebări și răspunsuri / consultări individuale.
Formatori:
- Grigore Stratulat, Secretar de Stat, Ministerul Mediului.
- Igor Stavinschii, Șef al Direcției impozite indirecte, SFS.
- Data desfăşurării: 3 septembrie 2025
- Durata: 7,5 ore academice;
- Începutul webinarului: 900;
- Modul de desfăşurare: on-line;
- Investiție: 1500 lei.
Abonaţii revistei „Contabilitate şi audit” beneficiază de o reducere cu 10% de la taxa de participare (spre achitare – 1350 lei).
Înregistrare.
Informație suplimentară la numărul de telefon 0791 02 022.
Note:
- În formularul de înregistrare participanții au posibilitatea să adreseze formatorilor o întrebare.
- Participanţii la webinar vor obține prezentările elaborate de formatori.