Sistemul de depozit pentru ambalaje. Provocări și perspective

 

Reglementările în vigoare stabilesc:

  • Sistemul de depozit pentru ambalaje (SDA) este unic la nivel național și este obligatoriu pentru toți producătorii și comercianții, aplicându-se atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate, inclusiv în ceea ce privește posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcționarea SDS și la achitarea tarifelor de administrare și de gestionare a deșeurilor de ambalaje, impuse acestora de către administratorul sistemului de depozit;

  • va fi interzisă plasarea pe piaţă și comercializarea produselor ambalate în ambalaj supus sistemului de depozit, dacă producătorii, respectiv, comercianţii nu vor respecta prevederile Regulamentului privind implementarea SDA şi ale art.541-544 din Legea nr.209/2016.

 

Pentru ca fiecare subiect al SDA să fie pregătit pentru punerea în aplicare a reglementărilor aprobate, Vă invităm la webinarul „Sistemul de depozit pentru ambalaje. Provocări și perspective”, în cadrul căruia vor fi prezentate:

 

  1. Cadrul legal și a etapelor de implementare.
  2. Obligațiile producătorilor și importatorilor
    • Înregistrarea în SDA și contractarea administratorului
    • Marcarea ambalajelor și raportarea datelor
    • Calculul și plata tarifului de administrare și a valorii depozitului.
  3. Obligațiile comercianților și organizarea punctelor de returnare
    • Înregistrarea comercianților și obligații privind acceptarea ambalajelor
    • Tipuri de puncte de returnare (manuale / automate)
    • Modalități de rambursare a depozitului și tariful de gestionare.
  4. Finanțarea sistemului și stimulente pentru actori
    • Schema de finanțare: contribuții, depozite, tarife
    • Rambursarea costurilor către comercianți și APL
    • Utilizarea veniturilor din depozite nerevendicate.
  5. TVA: perspective de aplicare.
  6. Sesiune de întrebări și răspunsuri / consultări individuale.

 

Formatori:

  • Grigore Stratulat, Secretar de Stat, Ministerul Mediului.
  • Igor Stavinschii, Șef al Direcției impozite indirecte, SFS.

 

  • Data desfăşurării: 3 septembrie 2025
  • Durata: 7,­­5 ore academice;
  • Începutul webinarului: 900;
  • Modul de desfăşurare: on-line;
  • Investiție: 1500 lei.

 

Abonaţii revistei „Contabilitate şi audit” beneficiază de o reducere cu 10% de la taxa de participare (spre achitare – 1350 lei).

Înregistrare.

Informație suplimentară la numărul de telefon 0791 02 022.

 

Note:

  • În formularul de înregistrare participanții au posibilitatea să adreseze formatorilor o întrebare.
  • Participanţii la webinar vor obține prezentările elaborate de formatori.