Munca la distanță: aspecte juridice și fiscale

 

Stimați contabili, la multiplele solicitări ale persoanelor care și-au exprimat intenția de participare la webinarul „Munca la distanță: aspecte juridice și fiscale”, însă pentru care data desfășurării acestuia crea inconveniențe (zi liberă), anunțăm transferul evenimentului pentru data de 28 noiembrie 2023. Totodată, având în vedere că revista „Contabilitate și audit” este în plină campanie de abonare, venim și noi cu un mic suport pentru participanți, în scopul promovării diminuând cu 10% taxa de participare. 

 

Astfel, în cadrul webinarului vom examina:

 

Sesiunea I:

  1.  Organizarea muncii la distanță: 
    • prevederi legale
    • avantaje și dezavantaje.
  2. Respectarea securității și sănătății muncii la distanță:
    • angajamentele asumate de angajat și angajator
    • responsabilitatea  părților.
  3. Angajarea cetățenilor străini: 
    • prestarea muncii din Republica Moldova
    • prestarea muncii la distanță din străinătate
    • subtilitățile angajării cetățenilor ucraineni.
  4. Contractul individual de muncă (CIM): 
    • clauzele contractuale (de la încheiere până la reziliere)
    • semnarea CIM
    • clauze specifice (de neconcurență, de confidențielitate, de respectare a principiilor nedescriminării etc.)
    • evidența și sistemul de raportare a CIM. 
  5. Evidența timpului de muncă: 
    • durata săptămânală şi zilnică a timpului de lucru 
    • programul flexibil de muncă 
    • munca suplimentară şi prestată în zilele de repaus/de sărbătoare nelucrătoare. 
  6. Întrebări-răspunsuri.

 

Formator – Liuba Mursa, specialist-auditor Sеrvicii Resurse Umane, Securitatea și Sănătatea Muncii. 


Sesiunea II

  1. Determinarea rezidenței fiscale în cazul prestării muncii la distanță.
  2. Impozitarea plăților salariale ale persoanelor fizice în cazul muncii la distanță, achitate:
    • rezidenților ce activează în Republica Moldova
    • rezidenților ce activează din străinătate
    • nerezideților ce activează în Republica Moldova
    • nerezidenților ce activează din străinătate.
  3. Reflectarea plăților salariale în dările de seamă:
    • de către angajator
    • de către angajat. 
  4. Întrebări-răspunsuri.

 

Formator – Jana Griciuc, șefă a Direcției impozite directe, Serviciul Fiscal de Stat.


Data desfăşurării: 28 noiembrie 2023.
Durata:  7 ore academice.
Începutul webinarului: 9:00.
Modul de desfăşurare: on-line (platforma ZOOM);
Taxa de participare: 990  lei.

 

Informații suplimentare puteți obține la numărul de telefon 0791 02 022.

 

Abonaţii revistei  „Contabilitate şi audit” beneficiază de reducere cu 10% (achitare – 890 lei).

Note: 

  • În formularul de înregistrare participanții au posibilitatea să adreseze formatorului o întrebare.
  • Participanţii la webinar vor obține prezentarea elaborată de formator.