În cazul neemiterii sau neînmânării de către vânzător/prestator a bonului de casă pe suport de hârtie și/sau în formă electronică, consumatorul va fi în drept să nu achite contravaloarea bunului achiziționat sau serviciului prestat, prevăd modificările propuse la Legea nr. 105/2003 privind protecția drepturilor consumatorilor. Amintim, proiectul intervențiilor în 13 acte normative este elaborat și propus pentru consultări publice de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Potrivit proiectului, vânzătorul va fi obligat să afișeze la vedere anunțul cu următorul cuprins: „Dacă nu primiți bonul de casă, aveți dreptul să-l solicitați. În cazul unui refuz, aveți dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia”. Formatul și structura unificate ale panoului informativ al consumatorului se stabilesc de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor și se plasează pe pagina web oficială a respectivei autorități.
Totodată, urmează a fi precizată determinarea confirmării recepționării plății de la consumator. Astfel, vânzătorul va înmâna cumpărătorului un bon de casă sau un alt document pe suport de hârtie, și/sau va genera bonul de casă/documentul fiscal în formă electronică, care urmează a fi transmis la numărul de telefon prin SMS, adresa electronică (e-mail), ori în cadrul sistemului sau platformei electronice de management, care confirmă faptul cumpărării produsului, conform unui regulament aprobat de Guvern.
Alte modificări incluse în proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (dezvoltarea economiei digitale) au fost prezentate anterior:
Venitul asigurat al angajaților parcului IT poate fi majorat până la 90%
În ce caz nu vor fi aplicate sancțiuni pentru nerepatrierea mijloacelor bănești.
Totodată, recomandăm să examinați și: