BGPF: accizele
21.02.2025

Baza Generalizată a Practicii Fiscale a fost actualizată prin Ordinul nr. 82/2025, publicat pe pagina oficială a Serviciului Fiscal de Stat. Întrebările și răspunsurile la acestea pot fi consultate în continuare.

 

4.6.1.6 Care mărfuri nu sînt marcate obligatoriu cu „Timbru de acciză”?

 

În conformitate cu art.123 alin.(6) din Codul fiscal, nu sînt marcate obligatoriu cu „Timbru de acciză”, următoarele mărfuri:

a) vinurile spumoase şi spumante, divinurile în sticle de suvenire cu capacitatea de pînă la 0,25 litri, de 1,5 litri, de 3 litri şi de 6 litri;

b) producţia alcoolică cu conţinutul de alcool etilic de pînă la 7% în volum şi berea;

c) mărfurile supuse accizelor plasate în regimurile vamale tranzit, antrepozit vamal, admitere temporară;

d) mărfurile supuse accizelor, fabricate pe teritoriul Republicii Moldova şi expediate de către producător pentru export;

d1) mărfurile pentru care nu se achită sau nu urmează a fi achitată acciza;

e) alcoolul etilic nedenaturat (poziţiile tarifare 2207 şi 2208) utilizat în scopuri medicale.

 

4.3.7  În ce cazuri Serviciul Fiscal de Stat poate refuza agentului economic solicitant înregistrarea în calitate de platitor a accizelor ?

 

În conformitate cu prevederile art.126 alin.(5) din Codul fiscal, Serviciul Fiscal de Stat poate refuza eliberarea certificatului de acciz în cazul în care consideră că activitatea agentului economic sau antrepozitul fiscal nu pot fi controlate ori formele şi metodele de control aplicarea cărora nu asigură integritatea mărfurilor supuse accizelor, inclusiv la expedierea lor dintr-un antrepozit fiscal în altul ale unuia şi aceluiaşi agent economic, dacă aceste antrepozite se află pe teritorii diferite.

 

4.3.15 Este obligat subiectul impunerii cu accize importator de mărfuri, atribuite la pozițiile tarifare 240210000, 240220, 240290000, 2403 și 2404, să se înregistreze ca plătitor de accize cu obținerea certificatului de accize de la organul fiscal?

 

Reieșind din prevederile art. 126 alin. (1) din Codul fiscal obligațiunea de solicitare (primire) a certificatului de accize se răsfrânge doar asupra persoanelor juridice şi persoanelor fizice care preconizează să se ocupe sau care se ocupă cu prelucrarea şi/sau fabricarea mărfurilor pasibile impunerii cu accize, până a începe desfășurarea activității în cauză.

 

4.12.3 În ce locuri al ambalajului cartuşelor şi rezervelor pentru ţigaretele electronice, inclusiv ţigaretele electronice de unică folosinţă, preparatelor destinate utilizării în cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice de la poziţia tarifară 2404, produselor din tutun şi înlocuitorii din tutun (amestecurilor fără tutun pe baza frunzei de ceai) de la pozițiile tarifare 2403 99 900 şi 2404 se aplica timbrele de acciz?

 

Potrivit prevederilor pct.24 din Regulamentul privind modul de procurare şi aplicare a timbrelor de acciz/timbrelor de consum pe produsele din tutun, cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice, inclusiv ţigaretele electronice de unică folosinţă, preparatele destinate utilizării în cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice de la poziţia tarifară 2404, produsele din tutun şi înlocuitorii din tutun (amestecuri fără tutun pe baza frunzei de ceai) de la poziţiile tarifare 240399900 şi 2404, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1427 din 18 decembrie 2007, producătorul autohton sau importatorul produselor din tutun este obligat să aplice timbrele de acciz/timbrele de consum pe ambalajul produsului, prin lipire, astfel încît deschiderea ambalajului să asigure deteriorarea timbrului de acciz/timbrului de consum lipit.

În cazul în care ambalajul individual al produsului este învelit cu celofan sau este prevăzut cu un alt înveliş de protecţie transparent, timbrele de acciz/timbrele de consum se aplică sub acest înveliş.

 

Pentru cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice, inclusiv ţigaretele electronice de unică folosinţă, preparatele destinate utilizării în cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice de la poziţia tarifară 2404, înlocuitorii din tutun (amestecuri fără tutun pe baza frunzei de ceai) de la poziţiile tarifare 240399900 şi 2404, timbrele de acciz/timbrele de consum se aplică pe ambalajul produsului astfel încât deschiderea ambalajului să asigure deteriorarea timbrului de acciz/timbrului de consum lipit.

 

4.12.1 Se marchează oare cu timbru de acciz cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice, inclusiv ţigaretele electronice de unică folosinţă, preparatele destinate utilizării în cartuşele şi rezervele pentru ţigaretele electronice de la poziţia tarifară 2404, produsele din tutun şi înlocuitorii din tutun (amestecuri fără tutun pe baza frunzei de ceai) de la poziţiile tarifare 2403 99 900 şi 2404 comercializaţi?

 

În conformitate cu art.123 alin.(51) din Codul fiscal, cartuşele pentru ţigarete electronice care conţin lichid cu nicotină, inclusiv ţigaretele electronice de unică folosinţă, flacoanele de reumplere care conţin nicotină destinate cartuşelor şi ţigaretelor electronice de la poziţia tarifară 2404, produsele din tutun şi produsele din plante pentru fumat de la poziţiile tarifare 240399900 şi 2404, comercializate, transportate sau depozitate pe teritoriul Republicii Moldova ori importate pentru comercializare pe teritoriul ei, precum şi mărfurile procurate de la agenţii economici rezidenţi aflaţi pe teritoriul Republicii Moldova, dar care nu au relaţii fiscale cu sistemul ei bugetar, sunt pasibile de marcare obligatorie cu timbru de acciză. Marcarea se efectuează în procesul fabricării mărfurilor supuse accizelor, iar în cazul mărfurilor fabricate pe teritoriul Republicii Moldova – până la momentul expedierii (transportării) acestora din antrepozitul fiscal. Anul fabricării produselor din tutun şi a celor conexe, indicat pe ambalajul unitar al produselor, trebuie să corespundă anului emiterii timbrului de acciză. Modul şi termenele de procurare, utilizare şi de circulaţie a timbrelor de acciză se stabilesc de Guvern.

 

4.13.4 Sînt careva excepţii în partea ce ţine de neaplicarea “Timbrelor de acciz” a mărfurilor supuse accizelor pentru care este prevăzută marcarea?

 

Potrivit art.123 alin.(6) din Codul fiscal, nu sînt marcate obligatoriu cu “Timbru de acciz”:

a) vinurile spumoase şi spumante, divinurile în sticle de suvenire cu capacitatea de pînă la 0,25 litri, de 1,5 litri, de 3 litri şi de 6 litri;

b) producţia alcoolică cu conţinutul de alcool etilic de pînă la 7% în volum şi berea;

c) mărfurile supuse accizelor plasate în regimurile vamale tranzit, antrepozit vamal, admitere temporară;

d) mărfurile supuse accizelor, fabricate pe teritoriul Republicii Moldova şi expediate de către producător pentru export;

d1) mărfurile pentru care nu se achită sau nu urmează a fi achitată acciza;

e) alcoolul etilic nedenaturat (poziţiile tarifare 2207 şi 2208) utilizat în scopuri medicale.

 

4.9.49  Are entitatea dreptul la restituirea sumei accizei anterior achitate la importul mărfurilor accizate în cazul returului acestor mărfuri producătorului nerezident al Republcii Moldova?

 

Conform art.124 alin.(9) din Codul fiscal, suma accizelor achitată la introducerea pe teritoriul vamal al Republicii Moldova a mărfurilor străine supuse accizelor în regim vamal de import se restituie la scoaterea acestora de pe teritoriul vamal, la plasarea lor sub destinaţie vamală zonă liberă, în modul stabilit de Guvern.

În acest sens, pct.201 din Regulamentul privind restituirea accizelor aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1123 din 28 septembrie 2006, prevede că agenţilor economici, indiferent de faptul dacă sînt sau nu înregistraţi ca subiecţi ai impunerii cu accize, li se efectuează restituirea sumelor accizelor achitate la introducerea pe teritoriul vamal al Republicii Moldova a mărfurilor străine supuse accizelor în regim vamal de import în cazul scoaterii acestor mărfuri de pe teritoriul vamal, plasarea lor sub destinaţia vamală magazin duty-free până la 1 mai 2020, plasarea lor sub destinaţia vamală zonă liberă.

 

Documentele confirmative pentru a beneficia de restituirea accizelor, sînt stabilite la pct.202 al Regulamentului menționat.         

 

Astfel, în condițiile acțiunii art. 124 alin.(9) din Codul fiscal, în cazul returului mărfurilor accizate producătorului nerezident al Republcii Moldova, entitatea va beneficia de restituirea sumei accizei anterior achitate, în limita cantităţii acestor mărfuri scoase de pe teritoriul vamal al Republicii Moldova, la prezentarea documentelor justificative stabilite la pct.20din Regulament.

 

4.9.48 Ce documente urmează a fi prezentate pentru posibilitatea beneficierii de restituire a accizelor aferente mărfurilor supuse accizelor ce s-au exportat de subiectul care desfășoară activitate de întreprinzător și care nu este înregistrat în calitate de subiect al impunerii cu accize?

 

Pentru exportul mărfurilor supuse accizelor, efectuat în mod independent în baza contractului de vânzare-cumpărare, potrivit art.125 alin.(41) din Codul fiscal, pct.142 din Regulamentul privind restituirea accizelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1123 din 28.09.2006, dreptul la restituirea accizelor se confirmă la subiectul impunerii cu accize dreptul la restituirea accizelor se confirmă la subiectul impunerii cu accize care exportă în mod independent sau în baza contractului de comision mărfurile supuse accizelor prelucrate şi/sau fabricate pe teritoriul Republicii Moldova, în cazul prezentării Serviciului Fiscal de Stat următoarelor documente justificative:

a) contractul (copia contractului) încheiat cu partenerul străin privind livrarea mărfurilor supuse accizelor. În cazul în care livrarea pentru export al mărfurilor supuse accizelor se efectuează, conform contractului de comision, de către comisionar, comitentul prezintă Serviciului Fiscal de Stat contractul de comision şi contractul (copia contractului) încheiat de comisionar cu partenerul străin;

b) documentele de plată şi extrasul băncii (dacă aceasta rezultă din condiţiile contractului) care confirmă achitarea de facto către furnizor de pe contul subiectului care desfăşoară activitate de întreprinzător şi care nu este înregistrat în calitate de subiect al impunerii cu accize (comitentul) a sumei rezultate din procurarea mărfurilor supuse accizelor prelucrate şi/sau fabricate pe teritoriul Republicii Moldova;

c) documentele de plată şi extrasul băncii (dacă aceasta rezultă din condiţiile contractului) care confirmă încasarea de facto, pe contul subiectului care desfăşoară activitate de întreprinzător şi care nu este înregistrat în calitate de subiect al impunerii cu accize a sumei rezultate din vînzarea către partenerul străin a mărfurilor supuse accizelor prelucrate şi/sau fabricate pe teritoriul Republicii Moldova;

d) factura fiscală aferentă procurării mărfurilor supuse accizelor, prelucrate şi/sau fabricate pe teritoriul Republicii Moldova, expediate (transportate) pentru export, cu specificarea sumei accizei.

 

4.9.28  Cum se determina spre restituire suma accizelor aferente marfurilor de la pozitiile tarifare 270710100, 270720100, 270730100, 270750, 270900100, 271011110 – 271019290, 290110000, 290124100, 290129000, 290211000, 290219, 290220000, 290230000, 290244000, 290290900, 290511000 – 290513000, 290514, 290516, 290519000 – 250549, 2906, 2909, 3302, 321210, 321290, 321290900, 381400900, 381700800, utilizate în calitate de materie pentru producerea si/sau prelucrarea marfurilor care nu sînt supuse accizelor?

 

Potrivit, pct.207 din Regulamentul privind restituirea accizelor, aprobat prin Hotarîrea Guvernului nr.1123 din 28.09.2006, agenţilor economici, indiferent de faptul dacă sînt sau nu subiecţi ai impunerii cu accize, li se efectuează restituirea sumelor accizelor achitate iniţial în contul stingerii datoriilor faţă de bugetul public naţional, iar în lipsa datoriilor, la cererea agentului economic, la contul bancar al agentului economic respectiv, la procurarea mărfurilor de la poziţiile tarifare 270710000, 270720000, 270730000, 270750000, 270900100, 271012110–271019290, 290110000, 290124000, 290129000, 290211000–290230000, 290244000, 290290000, 290511000–290513000, 290514, 290516, 290519000, 2909, 381400900, 381700800, în cazul în care utilizează mărfurile menţionate în calitate de materie pentru producerea şi/sau prelucrarea mărfurilor care nu sînt supuse accizelor.

 

Totodată, potrivit pct.2010 din Regulament, sumele accizelor care urmează să fie restituite în cazurile prevăzute la pct.207 al prezentului Regulament se determină în modul următor:

a) se determină sumele accizelor achitate la buget pentru mărfurile supuse accizelor (inclusiv la import), în limita cantităţii materiei prime utilizate la producerea şi/sau prelucrarea mărfurilor care nu sînt supuse accizelor, livrate (comercializate) în perioadă fiscală pentru care se solicită restituirea;
b) din suma accizelor, în limitele restanţelor contribuabilului faţă de bugetul public naţional, în baza cererii conform anexei nr.1 la Regulamentul privind stingerea obligaţiei fiscale prin compensare şi/sau restituirea mijloacelor băneşti, la cererea contribuabilului, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.235 din 19 aprilie 2017, depusă de contribuabil, se efectuează stingerea acestor restanţe faţă de bugetul public naţional, cu excepţia obligaţiunilor fiscale administrate de organele vamale;

с) suma accizelor care poate fi transferată la contul bancar al agentului economic se determină ca diferenţa dintre suma accizelor stabilită la lit.a) şi cea trecută în contul stingerii restanţelor plătitorului faţă de buget la alte impozite şi taxe.

 

4.9.31 Ce documente urmeaza a fi prezentate pentru a beneficia de restituirea accizelor achitate la introducerea pe teritoriul vamal al Republicii Moldova a marfurilor straine supuse accizelor?

 

În conformitate cu art.124 alin. (9) din Codul fiscal si pct. 202 din Regulamentul privind restituirea accizelor, aprobat prin Hotarîrea Guvernului nr.1123 din 28.09.2006, pentru a beneficia de restituirea accizelor, agentii economici prezintă Serviciului Fiscal de Stat de la locul de deservire o cerere, la care se anexează următoarele documente ce confirmă dreptul la restituirea accizelor:

a) originalul declaraţiei vamale de import;
b) originalul declaraţiei vamale de export sau de plasare sub destinaţia vamală magazin duty-free până la 1 mai 2020, sau de plasare sub destinaţia vamală zonă liberă;
c) copia facturii internaţionale de expediţie (invoice), cu menţiunile respective ale organelor vamale ce confirmă importul mărfurilor accizate în cantităţile suficiente exportului şi în unităţi de măsură identice celor stipulate în declaraţia vamală de export sau de plasare sub destinaţia vamală magazin duty-free până la 1 mai 2020, sau de plasare sub destinaţia vamală zonă liberă;
d) copiile documentelor de plată şi ale extraselor bancare care confirmă achitarea accizelor;
e) confirmarea în scris a Serviciului Vamal privind efectuarea operaţiunilor de import, export, plasare sub destinaţia vamală magazin duty-free până la 1 mai 2020, plasare sub destinaţia vamală zonă liberă, declarate în vamă, suma accizelor aferentă acestor operaţiuni achitată la buget şi pasibilă restituirii.

 

Restituirea accizelor achitate la introducerea pe teritoriul vamal al Republicii Moldova a mărfurilor străine supuse accizelor în regim vamal de import se efectuează numai dacă scoaterea lor (a mărfurilor importate) de pe teritoriul vamal, plasarea sub destinaţia vamală magazin duty-free până la 1 mai 2020, plasarea sub destinaţia vamală zonă liberă, este efectuată de aceeaşi persoană care a importat această marfă.

 

4.8.8 În ce cazuri persoanele juridice nu achita accizele pentru marfurile supuse accizelor la importul lor pe teritoriul republicii?

 

Potrivit art.124 alin.111 din Codul fiscal, accizele nu se achită pentru mărfurile supuse accizelor, cu excepţia celor prevăzute la art.220 din Codul vamal nr.95/2021, importate de către persoane juridice în scopuri necomerciale dacă valoarea intrinsecă a acestor mărfuri nu depăşeşte suma de 100 de euro. În cazul în care valoarea lor intrinsecă depăşeşte limita neimpozabilă indicată, accizele se calculează pornind de la valoarea mărfurilor în vamă, iar limita neimpozabilă menţionată nu micşorează valoarea impozabilă a acestora.

 

28.5.15 Care regim fiscal se aplică la importul pe teritoriul Republicii Moldova a biocombustibilului solid destinat producerii energiei electrice, energiei termice şi apei calde, inclusiv la materia primă importată în scopul producerii biocombustibilului solid, sub formă de produse din activitatea agricolă şi silvică, reziduuri vegetale agricole şi forestiere, reziduuri vegetale provenite din industria alimentară, reziduuri de lemn?

 

Potrivit art. 96 lit. b) liniuța a șaptea din Codul fiscal, la biocombustibilul solid destinat producerii energiei electrice, energiei termice şi apei calde livrat pe teritoriul Republicii Moldova, inclusiv la materia primă livrată în scopul producerii biocombustibilului solid, sub formă de produse din activitatea agricolă şi silvică, reziduuri vegetale agricole şi forestiere, reziduuri vegetale provenite din industria alimentară, reziduuri de lemn, precum şi la energia termică produsă din biocombustibil solid, livrată instituţiilor publice, se aplică cota TVA în mărime de 8%.

 

Dat fiind faptul că prvederile art. 96 lit. b) liniuța a șaptea, sânt aplicabile doar pentru livrările efectuate pe teritoriul țării, importul biocombustibilului solid destinat producerii energiei electrice, energiei termice şi apei calde, inclusiv la materia primă importată în scopul producerii biocombustibilului solid, sub formă de produse din activitatea agricolă şi silvică, reziduuri vegetale agricole şi forestiere, reziduuri vegetale provenite din industria alimentară, reziduuri de lemn, se efectuează cu aplicarea cotei TVA în mărime de 20%.

 

4.6.2.1  Ce reprezintă prețul maxim de vînzare cu amănuntul în scopul determinării accizelor la țigaretele cu filtru și fără filtru?

 

În conformitate cu art.1231 alin.(3) din Codul fiscal, preţul maxim de vînzare cu amănuntul este preţul la care produsul a fost vîndut altor persoane pentru consum final şi care include toate impozitele şi taxele. Preţul maxim de vânzare cu amănuntul nu poate fi mai mic decât preţul de referință.

 

4.11.3 La mișcarea interna a marfurilor este necesara efectuarea înscrierilor în registrul de evidenta a marfurilor accizate expediate (transportate)?

 

Conform pct. 3 din Modul de completare a Registrului de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) din antrepozitul fiscal, aprobat conform anexei nr.2 la ordinul Ministerului Finanţelor nr.17/2017,  coloana 9 nu se completează în cazul în care se efectuează manipularea mărfurilor supuse accizelor în cadrul aceluiaşi antrepozit fiscal a agentului economic înregistrat în calitate de antrepozitar autorizat, dintr-un loc al antrepozitului fiscal în altul, situate separat din punct de vedere teritorial.

 

4.11.1 Cum se ţine evidența mărfurilor supuse accizelor la expedierea (transportarea) lor din antrepozit fiscal?

 

Potrivit art.127 alin.(1) din Codul fiscal, antrepozitarul autorizat este obligat să ţină registrul de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) pentru fiecare antrepozit fiscal.

Conform pct.2 din Modul de completare a Registrului de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) din antrepozitul fiscal, aprobat conform anexei nr.2 la ordinul Ministerului Finanţelor nr.17/2017,  fiecare loc al antrepozitului fiscal trebuie să aibă un Registru.

 

4.11.4  Unde se păstrează registrul de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) din antrepozit fiscal?

Potrivit art.127 alin.(1) al Codului fiscal, antrepozitarul autorizat este obligat să ţină registrul de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) pentru fiecare antrepozit fiscal. Forma registrului şi informaţia ce trebuie reflectată în acesta sînt stabilite de către Ministerul Finanţelor. Înscrierea în registru se face pînă la expedierea (transportarea) mărfurilor supuse accizelor din antrepozitul fiscal.

Conform pct.2 din Modul de completare a Registrului de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) din antrepozitul fiscal, aprobat conform anexei nr.2 la ordinul Ministerului Finanţelor nr.17/2017,  fiecare loc al antrepozitului fiscal trebuie să aibă un Registru.

Totodată, potrivit prevederilor art.127 alin.(2) din Codul fiscal, registrul de evidenţă a mărfurilor expediate (transportate) trebuie să se afle într-un loc determinat, accesibil verificării de către persoanele cu funcţii de răspundere autorizate ale Serviciului Fiscal de Stat a înscrierilor, şi să fie prezentat acestor persoane la prima solicitare.

 

4.11.5 Este necesară înzestrarea fiecărui antrepozit fiscal cu registrul de evidență a mărfurilor expediate (transportate)?

 

Conform pct.2 din Modul de completare a Registrului de evidenţă a mărfurilor supuse accizelor ce se expediază (se transportă) din antrepozitul fiscal, aprobat conform anexei nr.2 la ordinul Ministerului Finanţelor nr.17/2017,  fiecare loc al antrepozitului fiscal trebuie să aibă un Registru.

 

4.10.1 Cine sînt obligati sa prezinte declaratia privind achitarea accizelor?

 

În condițiile acțiunii art.120 lit.a) și lit.c) și art.127 alin.(3) și (32) din Codul fiscal, sunt obligați să prezinte Declarația privind accizele, antrepozitarii autorizați care produc şi/sau prelucrează mărfuri supuse accizelor pe teritoriul Republicii Moldova.         

 

Persoanele juridice sau fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător şi utilizează alcoolul etilic nedenaturat de la poziţiile tarifare 220710000 şi 220890910 în alte scopuri decât cele prevăzute la art.124 alin.(15) sau (16), sunt obligaţi să prezinte declaraţia privind achitarea accizelor şi să achite accizele până la data de 25 a lunii care succedă lunii în care au utilizat alcoolul etilic nedenaturat de la poziţiile tarifare 220710000 şi 220890910.

 

4.2.2.3 Care este obiectul inventarierii mărfurilor supuse accizelor, prevăzute de art.1251 din Codul fiscal, pentru care survine obligația de calculare și achitare a accizei?

 

Producătorii de mărfuri urmează să inventarieze mărfurile suspuse accizelor:

  • de fabricație proprie, care au fost scoase din antrepozitul fiscal și pentru care au fost calculate și achitate accizele la cota anterioară modificării și care se află în stocul subiectului în afara antrepozitului său fiscal;
  • aflate în stoc pentru care a fost calculată și/sau achitată acciza la cota în vigoare pînă la modificare.

 

Pentru mărfurile aflate în antrepozitul fiscal, pentru care nu a fost calculată sau achitată acciza reieșind din cota anterioară modificării, producătorii nu au obligația inventarierii, acciza  urmând a fi calculată la cota în vigoare la momentul expedierii acestora din antrepozitul fiscal.

 

Subiecții care au activitatea de comerț cu ridicata, dar efectuează și vânzări cu amănuntul a mărfurilor supuse accizelor (de la pozițiile tarifare 220300, 2205, 220600, 2207, 2208, 240210000, 240220, 240290000, 2403 şi 2404), efectuează inventarierea stocului de mărfuri doar la unitățile comerciale de tip C stabilite în anexa nr. 5 din Legea cu privire la comerțul interior nr.231/2010 (rândul 21-23 din anexă).

 

Importatorii de mărfuri urmează să inventarieze mărfurile suspuse accizelor aflate în stoc pentru care a fost achitată acciza la cota în vigoare până la modificare.

 

De asemenea, prin Ordinul nr. 82/2025 în arhiva BGPF au fost remise următoarele întrebări:

4.13.8 (Apare oare necesitatea marcării cu timbru de acciz a băuturilor alcoolice în sticle cu o capacitate de 0,05 l?)

4.13.2 (În care cazuri pe marfurile supuse accizelor se aplica marcajele “Timbru de acciz. Marca comerciala de stat”?)

4.2.2.2 (Care sunt tutunurile, supuse unor procese de prelucrare, care se atribuie la poziţiatarifară 2403 şi se impozitează cu accize?)

4.8.11 (Cum se aplică accizele pentru distilatele obținute pe bază de vin, originare din zona economică liberă, expediate pe restul teritoriului vamal al Republicii Moldova pentru utilizare în calitate de materie primă la producerea altor mărfuri?)