SFS: taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual
06.10.2026

Deși pentru anumite categorii de autovehicule inspecția tehnică se efectuează o dată la doi ani, taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, amintește Serviciul Fiscal de Stat

 

În acest context, autoritatea fiscală a remis notificări proprietarilor autovehiculelor, pentru care periodicitatea inspecției tehnice este de doi ani și a fost efectuată în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2025.  Respectiv, persoanele fizice care nu au achitat taxa pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026 (conform situației din 1 iulie 2026) au fost identificate de SFS, notificările fiind generate în baza informațiilor furnizate de I.P. „Agenția Servicii Publice” și a datelor disponibile privind achitarea taxei până la 11 septembrie 2026.

 

Notificările au scop informativ și conțin date despre autovehiculul pentru care urmează a fi achitată taxa – numărul de identificare (VIN), anul fabricației, precum și suma taxei aferente anului 2026.

 

Pentru comoditatea contribuabililor, notificarea conține și un cod QR care permite accesarea rapidă a serviciului electronic MPay pentru achitarea taxei. Înainte de achitare, SFS recomandă verificarea corectitudinii sumei prin intermediul serviciului Calculatorul auto online.

 

Totodată, autoritatea fiscală menționează că:

  • în cazul în care taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul indicat în notificare, aceasta poate fi ignorată;
  • în situația în care autovehiculul a fost vândut, iar taxa pentru anul 2026 nu a fost achitată până la momentul vânzării, obligația de achitare revine noului proprietar/ posesor al autovehiculului.

 

Pentru informații suplimentare privind aplicarea taxei, contribuabilii pot contacta Centrul Unic de Apel al SFS la numărul de telefon 0 8000 1525 (apel gratuit).

_________________________________

1 Potrivit pct. 5 din Regulamentul cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere,  la fiecare 2 ani sunt  supuse unei inspecții tehnice:

  • autoturismele din categoriile M1 și N1 cu vârsta până la 10 ani;
  • vehiculele din categoriile L2e, L3e, L4e, L5e, L6e și L7e;
  • vehiculele din categoria O1.