Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 667/2025 cu privire la constatarea incapacității temporare de muncă și eliberarea certificatului de concediu medical, care va fi pusă în aplicare la 1 martie 2026, până la data intrării în vigoare a reglementărilor aprobate Ministerul…
Serviciul Fiscal de Stat a plasat în Baza generalizată a practicii fiscale precizările ce țin de modul determinării valorii impozabile cu TVA în cazul oferirii cumpărătorului a reducerilor comentciale. Ordinul nr. 578/2025 poate fi consultat în continuare.
28.8.26 Cum se va…
Formularul IUPT24 – Darea de seamă privind impozitul unic pentru tranzacții cu persoane afiliate aferente anului 2024 – este disponibil în format electronic în Sistemul Informațional Automatizat „Declarație electronică – persoane juridice”, comunică Serviciul Fiscal de Stat.
…
Începând cu 1 ianuarie 2026, vor fi puse în aplicare noile măsuri de politică fiscală, aprobate în prima lectură de Parlament. Acestea stabilesc:
- majorarea de la 1,2 mil. lei până la 1,5 mil. lei a pragului de înregistrare în calitate de plătitor al TVA;
- extinderea…
Proiectul legii bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2026 a fost aprobat de Parlament în prima lectură în cadrul ședinței din 12 decembrie. Astfel, atât veniturile, cât și cheltuielile BASS vor fi aprobate în sumă de 51,45 mld. lei. Comparativ cu anul curent (ținând…
Pe ordinea de zi a ședinței Executivului, anunțată pentru 17 decembrie, sunt incluse proiectele a două hotărâri de Guvern, prin care pentru anul 2026 urmează a fi aprobate:
- cuantumului salariului minim pe țară, propus la nivel de 6300 lei lunar (37,28 lei per oră), în…
Compartimentul Taxa pe valoarea adăugată din Baza generalizată a practicii fiscale a fost actualizat prin Ordinul SFS nr. 576/2025. Întrebările și răspunsurile aprobate prin respectivul ordin pot fi consultate în continuare.
28.1.36 Se va lua în calcul la aprecierea…
Prin Decizia nr. 47/2025 Serviciul Fiscal de Stat a completat Registrul unic al echipamentelor de casă și de control cu încă un model de ECC – RAFS (sisteme informatice fără dispozitive electronice destinate pentru înregistrarea operațiunilor de casă, fără imprimante fiscale,…
Toate persoanele care practică activitate în sectorul justiției – avocați, notari, executori judecătorești, administratori autorizați, mediatori – sunt obligate să se înregistreze, în termen de 10 zile lucrătoare de la data obţinerii dreptului de a desfăşura activitatea, în…
Ținând cont de modificările operate prin Legea nr. 214/2024 la art. 6919 din Codul fiscal, Ministerul Finanțelor a aprobat ajustările la Instrucţiunea privind modul de completare a borderoului de achiziţie a producției din fitotehnie și/sau horticultură și/sau a obiectelor…