01.10.2026
129
Alte criterii de dobândire a statutului de ÎMM

Actualizarea cadrului legal național ce ține de clasificarea întreprinderilor mici și mijlocii, inclusiv majorarea pragurilor stabilite ce țin de numărul salariaților, cifra de afaceri și valoarea activelor deținute sunt insuficiente pentru ca ÎMM-urile moldovenești să poată…

30.09.2026
156
BGPF: TVA la mărfurile destinate includerii în capitalul social

Regimul TVA aplicabil mărfurilor și mijloacelor fixe  destinate includerii în capitalul social al entităților este precizat prin Ordinul SFS nr. 472/2026. Actualizările în Baza generalizată a practicii fiscale pot fi examinate în continuare.

 

28.6.1.6 Care sunt…

30.09.2026
158
Tichetele de vacanță: cheltuielile vor fi deduse nu doar în baza facturii fiscale

Eliminarea impedimentelor ce țin de realizarea dreptului la deducerea cheltuielilor suportate de angajatori pentru tichetele de vacanță este scopul intervențiilor propuse în Regulamentul cu privire la determinarea obligaţiilor fiscale aferente impozitului pe venitul…

30.09.2026
139
Facilitarea documentării livrărilor prin e-Factura și SIA MEV

Cuantumul TVA pasibil restituirii pentru agenții economici care documentează tranzacțiile prin Sistemul informațional automatizat „e-Factura” și/sau prin bonuri fiscale emise de ECC conectate la Sistemul informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor” (SIA…

30.09.2026
108
Reglementarea restituirii TVA aferente investițiilor în surse de energie regenerabilă cu soluții de stocare

Modificările aprobate în Codul fiscal în anul 2026 condiționează necesitatea ajustării cadrului normativ secundar. În scopul ajustării reglementărilor, Ministerul Finanțelor a elaborat proiectul hotărârii de Guvern, prin care se propun intervenții în alte patru hotărâri ale…

29.09.2026
152
Încă o propunere de diminuare a cotei TVA la combustibil

În Parlament este înregistrată inițiativa legislativă, prin care se propune pentru perioada stării de urgență în sectorul energetic (26 septembrie-26 noiembrie 2026) aplicarea corei TVA 0% la produsele petroliere de bază (benzină și motorină).

 

Amintim, anterior…

29.09.2026
126
Declarația pe proprie răspundere a comerciantului de produse energetice va fi digitalizată

Declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 101⁷ alin. (3) din Codul fiscal (în continuare - Declarație), depusă pentru anul în curs, poate fi retrasă de către contribuabil prin intermediul SIA „e-Cerere”, prin selectarea declarației…

29.09.2026
159
Granturi pentru ÎMM. ODA deschide apelul pentru luna octombrie

Începând cu data de 1 octombrie 2026, Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță următorul apel de finanțare nerambursabilă pentru 7 măsuri/componente din cele 12 deschise pentru anul curent. Bugetul total al acestora pentru luna octombrie constituie 34,3 mil.…

29.09.2026
123
În formularul DNTC25 se va reflecta informație suplimentară

În scopul aprecierii corecte a apartenenței sumelor defalcărilor calculate și reflectate în Darea de seamă DNTC 25, Serviciul Fiscal de Stat inițiază elaborarea proiectului de modificare a Ordinului SFS nr. 241/2025.

 

La momentul de față în darea de seamă indicată supra…

28.09.2026
649
Plata unică cu caracter excepțional va fi achitată începând cu luna octombrie

Pe data de 24 sertembrie 2026 în MO a fost publicată și a intrat în vigoare Legea nr. 213/2026, prin care a fost modificată Legea bugetului de stat pentru anul curent1. 

 

Aceasta prevede și autorizarea Ministerului Finanțelor să repartizeze alocațiile aprobate pentru plata…