Particularitățile reflectării în rapoartele lunare și anuale a plăților efectuate în favoarea persoanelor fizice cetățeni (rezidente și nerezidente) sunt prezentate în Baza Generalizată a Practicii Fiscale, actualizările fiind aprobate de Serviciul fiscal de Stat prin Ordinul…
Un nou program ce are drept scop sporitea vizibilității și promovarea întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova, facilitarea accesului la serviciile de consultanță, extinderea pe piețele locale și internaționale, dar și monitorizarea și evaluarea beneficiarilor…
Digitalizarea datelor tuturor persoanelor titulare de licențe, autorizații sau atestate care le conferă dreptul să practice activități profesionale conexe justiției este scopul Conceptului Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” (SI PIPJ),…
Autoritatea fiscală prezintă poziția oficială în răspunsurile la întrebările prezentate în continuare. Aceasta a fost aprobată prin Ordinul SFS nr. 139/2024 și vine cu modificări la compartimentul Executarea silită a obligaţiei fiscale din Baza Generalizată a Practicii…
Evidența, pregătirea, păstrarea, nimicirea documentelor ce țin de activitatea executorilor judecătorești, termenul și condițiile de transmitere a arhivei acestora, precum și drepturile și obligațiile acestor liber profesioniști în sectorul justiției ce vizează documentele…
În perioada recepționării Declarațiilor cu privire la impozitul pe venit pentru anul 2023 de la persoanele fizice (cetățeni) Direcțiile deservire fiscală vor activa cu regim special, comunică Serviciul Fiscal de Stat.
Astfel, toate DDF din țară vor activa conform…
Mărfurile și/sau serviciile importate sau livrate pe teritoriul țării pentru implementarea proiectului „Investiții pentru Guvernanță, Creștere și Reziliență în Agricultură (AGRRI)” vor fi scutite de TVA fără drept de deducere, de accize, taxele vamale și de taxele pentru…
Prin Ordinul nr. 138/2024 Serviciul Fiscal de Stat a completat Baza Generalizată a Practicii Fiscale (compartimentul Primele de asigurare obligatorie de asistență medicală) cu două întrebări, care împreună cu răspunsurile la acestea sunt prezentate în continuare.
36.1.1.3 Car…
Regulamentul de comerț local al or. Chișinău, aprobat prin Decizia CMC nr.15/14 din 29 decembrie 2021, va fi expus în redacție nouă, fiind ajustat la ulterioarele modificări operate în legislație. Proiectul intervențiilor propuse este înaintat pentru consultări publice, care…
Principalii factori care duc la cheltuieli nejustificate și povară suplimentară pentru mediul de afaceri din partea autorităților publice, țin de:
- calitatea reglementării activității de întreprinzător;
- sistemul de control de stat asupra activității de întreprinzător,…