SI „Cabinetul electronic al autorității/instituției bugetare” (SI CEIB), în cadrul căruia sunt integrate SI „Raportarea financiară” și SI „Controlul intern managerial și audit intern”, este lansat în exploatare industrială din 10 aprilie. Ordinul nr. 37, emis de Ministerul…
În următorii șase ani mun. Chișinău ar putea aloca peste 39 mil. lei pentru implementarea Programului municipal de dezvoltare а sectorului întreprinderilor mici și mijlocii. Proiectul documentului este propus pentru consultări publice de Consiliul municipal Chișinău.
Obiect…
Pe ordinea de zi a Parlamentului din 12 aprilie este inclus pentru examinare în lectura II proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 166/2017 și a Codului fiscal. Amintim, documentul a fost aprobat în I lectură pe data de 26 mai 2023, Legea nr. 166/2017 fiind redenumită…
În Regulamentul privind rambursarea TVA pentru producătorii agricoli, aprobat prin Ordinul MF nr. 3/2023, vor fi operate noi modificări. Proiectul acestora este propus pentru consultări publice de Ministerul Finanțelor.
Intervențiile vin să aducă prevederile Regulamentului…
Numărul de persoane/unități preluate din clasamentul acestora în funcţie de punctajul individual de risc estimat ce vor fi incluse în planul anual al controalelor se raportează la capacitățile instituționale, atât ale subdiviziunii responsabile de domeniul pentru care s-a…
Particularitățile reflectării în rapoartele lunare și anuale a plăților efectuate în favoarea persoanelor fizice cetățeni (rezidente și nerezidente) sunt prezentate în Baza Generalizată a Practicii Fiscale, actualizările fiind aprobate de Serviciul fiscal de Stat prin Ordinul…
Un nou program ce are drept scop sporitea vizibilității și promovarea întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova, facilitarea accesului la serviciile de consultanță, extinderea pe piețele locale și internaționale, dar și monitorizarea și evaluarea beneficiarilor…
Digitalizarea datelor tuturor persoanelor titulare de licențe, autorizații sau atestate care le conferă dreptul să practice activități profesionale conexe justiției este scopul Conceptului Sistemului Informațional „Platforma Integrată a Profesiilor Juridice” (SI PIPJ),…
Autoritatea fiscală prezintă poziția oficială în răspunsurile la întrebările prezentate în continuare. Aceasta a fost aprobată prin Ordinul SFS nr. 139/2024 și vine cu modificări la compartimentul Executarea silită a obligaţiei fiscale din Baza Generalizată a Practicii…
Evidența, pregătirea, păstrarea, nimicirea documentelor ce țin de activitatea executorilor judecătorești, termenul și condițiile de transmitere a arhivei acestora, precum și drepturile și obligațiile acestor liber profesioniști în sectorul justiției ce vizează documentele…